Α BEAUTIFUL MIND: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΙΤΣΑΝΗΣ

Ο Εμπορικός Διευθυντής Δυτικής Ευρώπης για τον Κλάδο των επαγγελματικών προϊόντων L’Oréal στο Παρίσι είναι Έλληνας και δεν είναι άλλος από τον γνωστό και αγαπητό στον κομμωτικό κόσμο, Γιώργο Μπιτσάνη.

O Γιώργος Μπιτσάνης έχει χτίσει μια εντυπωσιακή πορεία 20 ετών στη βιομηχανία των κομμωτηρίων, καθώς είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από πολλές επιτυχίες της L’Oréal Professional Products. Από το επιτυχημένο λανσάρισμα του ελαίου μαλλιών Elixir Ultime το 2010 μέχρι και τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του αντιπροσώπου πωλήσεων σε σύμβουλο επιχείρησης, ο Γιώργος Μπιτσάνης έχει κερδίσει πολλές “παρτίδες σκάκι” στον κόσμο των επιχειρήσεων και έχει περάσει αντίστοιχα από πολλές επαγγελματικές βαθμίδες της L’Oréal. Σήμερα εργάζεται στο Παρίσι, αφού έχει κατακτήσει τη θέση του Εμπορικού Διευθυντή Δυτικής Ευρώπης.

Είναι ο κόσμος των επιχειρήσεων σαν μια συνεχόμενη παρτίδα σκάκι;
Η περιγραφή σας είναι τόσο πετυχημένη! Πράγματι ο κόσμος των επιχειρήσεων έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το εν λόγω άθλημα: στρατηγικές, τακτικές, προβλέψεις για τις κινήσεις του αντιπάλου (ανταγωνιστή), αγωνία και πάνω από όλα ψυχραιμία και πολλή σκέψη! Μία ατελείωτη παρτίδα σκάκι!


Πώς ξεκινήσατε να εργάζεστε για την L’Oréal Professional Products;
Εντελώς τυχαία θα έλεγα… Όταν τελείωσα τις σπουδές μου έστειλα, όπως όλοι, δεκάδες βιογραφικά. Όλα αφορούσαν θέσεις για πωλήσεις και Marketing. Η L’Oréal με κάλεσε σε interview για μία θέση πωλητή. Μπορώ να πω 20 χρόνια μετά ότι αγάπησα την εταιρία αυτή από την πρώτη στιγμή. Εξέφραζε αληθινά τις αρχές και το πάθος μου τόσο πολύ. Από την άλλη, τι πιο υπέροχο από το να υπηρετείς την ομορφιά; Ο Διευθυντής προσωπικού τότε, με ρώτησε σε ποιον κλάδο θα προτιμούσα να εργαστώ: στα προϊόντα Ευρείας ή στα Επαγγελματικά προϊόντα; Αναρωτήθηκα τι θα μπορούσε να είναι πιο δημιουργικό και απάντησα το δεύτερο. Χωρίς να το γνωρίζω έκανα μία σπουδαία επιλογή, από τις πιο σωστές στη ζωή μου! Τον Κλάδο της κομμωτικής που τόσο έχω αγαπήσει!
Η πορεία σας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ιδιότητα σας, να σκέφτεστε δηλαδή εκτός ορίων, αλλά και πολύ στρατηγικά. Για παράδειγμα, το 2000 φέρατε το λιανικό εμπόριο προϊόντων εντός κομμωτηρίου, κάτι το οποίο υπήρχε σε πολύ μικρό βαθμό. Μιλήστε μας για αυτό.
Η L’OREAL είναι μία εταιρία που στο DNA της έχει γραμμένο το συγκεκριμένο κώδικα: έξω από τα συνηθισμένα, εκτός ορίων μα ταυτόχρονα στρατηγικά και ρεαλιστικά. Και να σας πω αυτή και είναι η δική μου στάση ζωής! Το 2000 λανσάραμε με την ομάδα την πασίγνωστη σήμερα, σειρά περιποίησης μαλλιών SERIE EXPERT. Παρά του ότι η έννοια της μεταπώλησης προϋπήρχε στα κομμωτήριά μας και πριν (κυρίως μέσω της Kérastase), το λανσάρισμα αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να δώσουμε στην ευρεία κομμωτική κοινότητα μία νέα διάσταση: αυτήν του επαγγελματία συμβούλου μέσα από τη διάγνωση και την προσωποποιημένη πρόταση στην καταναλώτρια, καταξιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον κομμωτή σαν ειδικό περιποίησης μαλλιών, μεγαλώνοντας ταυτόχρονα το φάσμα των υπηρεσιών του κομμωτηρίου και – κατά συνέπεια – το τζίρο του! Εκπαιδεύσαμε τους κομμωτές μας στις τεχνικές πώλησης προϊόντων, από την σωστή τοποθέτηση μέχρι και τον αποτελεσματικό διάλογο. 18 χρόνια τώρα! Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι αποστολή όλων μας είναι η ανάδειξη του κομμωτηρίου σαν τόπο προορισμού για τη γυναίκα και τον άνδρα. Και η μεταπώληση – στην σωστή της διάσταση – απλά ολοκληρώνει τον κύκλο των εμπειριών του πελάτη του κομμωτηρίου.
Το 2001 όσο ήσασταν Brand Manager της Redken, επαναπροσδιορίσατε τον ρόλο του αντιπροσώπου πωλήσεων, μετατρέποντάς τον σε σύμβουλο επιχείρησης. Γιατί αποφασίσατε μια τέτοια αλλαγή και τι αντίκτυπο είχε στους ιδιοκτήτες κομμωτηρίων;
Η Redken σαν Αμερικάνικη μάρκα ήταν πάντα και θα παραμείνει εντελώς διαφορετική στη φιλοσοφία της από οποιαδήποτε άλλη της εταιρίας, αλλά και της αγοράς! Το εμπορικό της μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να ακολουθήσει αυτή τη διαφορετικότητα. Αποστολή της είναι ο επαγγελματίας κομμωτής να μαθαίνει καλύτερα, να κερδίζει περισσότερο και να ζει καλύτερα. Ο βασικός κρίκος του κομμωτή με τη μάρκα δεν θα μπορούσε παρά να έχει ένα προφίλ «συμβούλου ανάπτυξης»: ενός ανθρώπου που είναι σε θέση να κατανοήσει τα όνειρα μα και τις ανάγκες του και να τον βοηθήσει να τα πραγματώσει! Εξαιρετικά πρωτοποριακό, αν σκεφτείτε το προφίλ των αντιπροσώπων πωλήσεων των εταιριών 17 χρόνια πριν – δεν βρίσκετε; Φυσικά, κάθε τι πρωτοποριακό αντιμετωπίζεται άλλοτε με ενθουσιασμό και άλλοτε με καχυποψία. Έτσι ακριβώς αντιμετώπισαν στην αρχή αυτή την αλλαγή οι ιδιοκτήτες των κομμωτηρίων. Πολύ γρήγορα, όμως, ανακάλυψαν την προστιθέμενη αξία αυτού του μοντέλου στην ποιότητα των υπηρεσιών τους, στην πορεία της επιχείρησής τους, στην αναβάθμιση της γνώσης του προσωπικού τους και φυσικά στα… έσοδά τους! Δεν είναι τυχαίο που σήμερα το εμπορικό μοντέλο της εταιρίας στην Ευρώπη ακολουθεί το συγκεκριμένο εμπορικό πρότυπο.


Είστε ο άνθρωπος που το 2010 σύστησε το λάδι μαλλιών στην Ελληνική αγορά, το Elixir Ultime της Kerastase. Τι προκλήσεις αντιμετωπίσατε όταν συστήνατε ένα εντελώς καινούργιο προϊόν;
Πέρασαν ήδη 8 χρόνια από τότε που με την ομάδα της Kerastase είδαμε μπροστά μας μία τεράστια ευκαιρία: να ανοίξουμε μία νέα αγορά, πολύ μικρή στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο. Αυτή των ελαίων. Ονειρευτήκαμε μία νέα, φρέσκια και ανανεωμένη εικόνα της μάρκας, ονειρευτήκαμε μια τελείως νέα διάσταση στην περιποίηση μαλλιών και βάλαμε μπροστά μας μια μεγάλη πρόκληση: να δώσουμε στους κομμωτές μας και στην Ελληνίδα ένα «χρυσό» όνειρο μέσα στην κρίση. Καταλαβαίνετε ότι το να μιλήσεις για λάδι μαλλιών εκείνα τα χρόνια παρέπεμπε σε λιπαρότητα. Τεράστια επικοινωνιακή πρόκληση λοιπόν. Το Elixir Ultime είναι ένα χρυσό προϊόν με πολλές χρήσεις και ιδιότητες. Εκπαιδευτική πρόκληση. Και βέβαια μια μεγάλη πρόκληση Marketing για τη σωστή του τοποθέτηση στην αγορά και την αναγνωρισιμότητά του από την καταναλώτρια. Πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου εύκολο να λανσάρεις κάτι τόσο πρωτοποριακό και καινούργιο, πόσο δε μάλλον όταν είσαι εσύ που ανοίγεις το δρόμο! Αυτή βέβαια είναι και η μαγεία του καινούργιου. Όμως τα καταφέραμε, γιατί είχαμε σπουδαία ομάδα! Μέσα σε ενάμιση χρόνο η Ελλάδα ήταν πρώτη σε πωλήσεις στο Elixir Ultime στην Ευρώπη!

Επίτευξη στόχων, καθοδήγηση ανθρώπων προς την προσωπική τους εξέλιξη, ευρύτερη σκέψη, λήψη κρίσιμων αποφάσεων και πολλά ακόμη, είναι ενδείξεις ότι είστε ένας άνθρωπος με ηγετικές ικανότητες. Γεννιόμαστε με αυτές, ή τις αποκτάμε στην πορεία; Τι «ακονίζει» αυτές τις ικανότητες;

Τα λόγια σας με τιμούν και με συγκινούν! Πιστεύω ότι όλοι γεννιόμαστε με κάποιες ηγετικές ικανότητες (όπως και ταλέντα) αλλά κάποιες τις αποκτούμε στην πορεία. Για την ανάπτυξη των ικανοτήτων αυτών νομίζω ότι τρία πράγματα παίζουν σημαντικό ρόλο: Το επαγγελματικό περιβάλλον που θα βρεθούμε, η συνεχής εκπαίδευση και η εμπειρία, το σύνολο δηλαδή των λαθών μας. Προσωπικά αισθάνομαι πολύ τυχερός. Εργάζομαι σε ένα κλάδο που σε προκαλεί κάθε μέρα να γίνεσαι καλύτερος. Ο κομμωτής σε εκπαιδεύει με ένα μοναδικό τρόπο, ακονίζει τις ικανότητές σου με τις προκλήσεις που σου βάζει καθημερινά. Πρέπει συνέχεια να σκέφτεσαι το αύριο της αγοράς αυτής. Παράλληλα είχα την τύχη να βρεθώ σε μία εταιρία που μία από τις βασικές της αποστολές είναι η συνεχής ανάπτυξη και εξέλιξη των ανθρώπων της. Η L’Oreal είναι μία εταιρία κατεξοχήν ανθρωποκεντρική: σε βοηθάει να ανακαλύπτεις τις ικανότητές σου και να τις ακονίζεις μέσα από την εκπαίδευση που σου παρέχει, τα ρίσκα που σε παροτρύνει να πάρεις και τα λάθη που σου επιτρέπει να κάνεις! Αν υπάρχει κάτι όμως που σε βοηθά να ακονίζεις τις όποιες ηγετικές ικανότητες διαθέτεις, είναι η ίδια σου η ομάδα. Η διαχείριση της διαφορετικότητας, η προσπάθεια ανάπτυξης των ανθρώπων σου, η συνολική προσπάθεια για το αποτέλεσμα, οι στόχοι και οι νίκες αλλά και τα μαθήματα από τις αποτυχίες, είναι η βάση για να χτίζεις και να εξελίσσεις τις ικανότητές σου.

Από το 2016 έχετε κατακτήσει την θέση του Εμπορικού Διευθυντή Δυτικής Ευρώπης για τον Κλάδο των επαγγελματικών προϊόντων L’Oreal στο Παρίσι. Πως νιώθετε με την μέχρι τώρα πορεία σας; Τι βλέπετε μέσα σε αυτά τα 20 χρόνια επαγγελματικής σταδιοδρομίας;

Αισθάνομαι πραγματικά περήφανος αλλά και πολύ τυχερός γι’ αυτά τα 20 χρόνια – μου φαίνεται σαν χθες το ξεκίνημά μου. Κατ’ αρχήν είχα την τύχη να δουλέψω σε μία Εταιρία που μου προσέφερε (και μου προσφέρει) πάρα πολλές ευκαιρίες για εξέλιξη και ανάπτυξη αλλά και προκλήσεις, που από την αρχή με βοηθά να καλλιεργώ τα ταλέντα μου και να αναπτύσσω τις ικανότητές μου. Είμαι πολύ περήφανος για τις ομάδες που πάντοτε είχα. Άνθρωποι με τους οποίους μοιράστηκα το πάθος μου, άνθρωποι που στάθηκαν πάντοτε δίπλα μου ακόμη και στις πιο δύσκολες περιόδους, άνθρωποι με τους οποίους καταφέραμε πολλές φορές να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά. Βλέπετε υπάρχει μόνο μία αρχή: Οι άνθρωποι κάνουν πάντοτε τη διαφορά! Υπέροχες και νικήτριες ομάδες. 20 χρόνια μετά είμαι αληθινά ευγνώμων στον Κομμωτικό κλάδο. Χάρη στους κομμωτές κατάφερα να εξελιχθώ σαν άνθρωπος, να προχωρήσω στην καριέρα μου και στην οικογένειά μου. Αισθάνομαι ότι κάπου έχω με τον τρόπο μου συμβάλλει στην ανάπτυξη αυτού του κλάδου και αυτό με γεμίζει όχι μόνο με ικανοποίηση, αλλά με πάθος και δύναμη για να συνεχίσω!

Ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ένας Εμπορικός Διευθυντής υπεύθυνος για τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης;

Δυτική Ευρώπη σημαίνει 15 διαφορετικές χώρες με διαφορετική κουλτούρα, σύνθεση και πολλές φορές εμπορικό μοντέλο αλλά και ένα πλήθος 1.000 και περισσότερων διαφορετικών ανθρώπων. Καταλαβαίνετε πως σε αυτό το περιβάλλον το να μπορέσεις να δημιουργήσεις ένα ενιαίο ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας αποτελεί μια τεράστια και πολύ δύσκολη πρόκληση. Εκεί όμως κρύβεται και όλη η μαγεία αυτής της δουλειάς: στο πώς θα χειριστείς αυτήν τη διαφορετικότητα για να υλοποιήσεις με πάθος και αποτέλεσμα την εμπορική στρατηγική της εταιρίας του αύριο. Στο πώς θα μπορέσεις να αναδιαμορφώσεις το εμπορικό μοντέλο λειτουργίας με σκοπό την ανάπτυξη της εταιρίας αλλά και την αυριανή εξέλιξη του κλάδου. Δεν υπάρχει όμως πιο μεθυστική πρόκληση αλλά και ευχαρίστηση από το να αλλάζεις τα πράγματα – δεν συμφωνείτε;

Σε προσωπικό επίπεδο, πόσο εύκολο ή δύσκολο, ήταν να αφήσετε την Ελλάδα για να αναλάβετε την καινούργια θέση;

Ποτέ δεν είναι εύκολο να αφήνεις πίσω τον τόπο σου και ειδικά την Ελλάδα, για να εργαστείς στο εξωτερικό. Φεύγεις κυριολεκτικά από αυτό που αποκαλούμε ζώνη ασφαλείας σου. Η οικογένειά σου, οι άνθρωποι σου, οι συνήθειες σου μένουν πίσω και όσο καλά και να επικοινωνείς στην ξένη γλώσσα, πάντα μειονεκτείς στην επικοινωνία καθώς δεν μιλάς στη μητρική σου γλώσσα. Όμως, από την άλλη, δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για να ανακαλύψεις τα αληθινά σου όρια, να ανοίξεις τους ορίζοντες σου και να αναπτυχθείς. Η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες ανοίγει κυριολεκτικά το μυαλό και σε βοηθάει να δεις πόσα όμορφα πράγματα μπορείς να υιοθετήσεις και να φέρεις κατά την επιστροφή σου στην πατρίδα. Πιστεύω ακράδαντα πια, ότι η παραμονή στο εξωτερικό αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία ανάπτυξης σε προσωπικό επίπεδο!

Τι είναι αυτό που σας λείπει από την Ελλάδα και ποιο είναι εκείνο που λατρεύετε στο Παρίσι;

Η οικογένεια μου, οι δικοί μου άνθρωποι, ο ήλιος και η θάλασσα μου λείπουν από την Πατρίδα μας. Όλα αυτά που αποκαλούμε «σπίτι» μας. Από την άλλη λατρεύω το Παρίσι – θα έλεγα ότι είναι η Πόλη της καρδιάς μου. Η αρχιτεκτονική, η κουλτούρα, η λογοτεχνία, η τέχνη και η γλώσσα είναι αυτά που αγαπώ σ’ αυτή την πόλη. Eίμαι πολύ τυχερός που είχα την ευκαιρία μέσα από τη δουλειά μου να ζήσω εδώ.

Η οικογένεια σας διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα. Επομένως πώς συνδυάζετε καριέρα και οικογένεια;

Όλα μπορούν να συνδυασθούν με καλή θέληση και συνεννόηση. Κάθε δεύτερο ΣΚ αλλά και στις διακοπές βρίσκομαι κοντά στην οικογένειά μου στην Αθήνα. Νομίζω ότι η παραμονή του πατέρα στο εξωτερικό για κάποιο διάστημα αποτελεί μια μεγάλη εκπαίδευση για τα παιδιά και τη ζωή τους, για τις προκλήσεις και τις αλλαγές που θα βρεθούν μπροστά τους.

Πού θα σας δούμε σε 20 χρόνια από τώρα;

Σας ευχαριστώ για αυτήν την ερώτηση, μου θυμίζει τα όνειρά μου για το μέλλον. Με τη βοήθεια του Θεού και με υγεία, θα με βρείτε κάπου στην Πελοπόννησο όπου θα διαμένω μόνιμα και θα ασχολούμαι με τον τουρισμό! Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που γνωρίζω και δεν έχουν ακόμη ανακαλύψει τη μαγεία του τόπου μας! Εγώ απλά θα τους βοηθήσω να ζήσουν την μοναδική αυτή εμπειρία!

Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας κύριε Μπιτσάνη;

Κατ’ αρχήν ο κάθε άνθρωπος πρέπει να ορίσει τι σημαίνει επιτυχία για αυτόν! Από την άλλη υπάρχει μία ικανή αλλά και αναγκαία συνθήκη: Πάθος, όνειρο, σκληρή δουλειά και αγάπη για τον άνθρωπο. Νομίζω ότι με αυτά τα συστατικά (και υγεία φυσικά) τα πάντα είναι δυνατά σε αυτή τη ζωή. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι «το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους»!

 

No Comments Yet

Comments are closed

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION