ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΑΛΗ: THE NEW NORMAL

Η Μαρία Κοράλη, Γενική Διευθύντρια του κλάδου των επαγγελματικών προϊόντων L’Oréal Hellas, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, στέλνει το δικό της μήνυμα στους επαγγελματίες κομμωτές παραθέτοντας ικανούς λόγους για άμεση ανασύνταξη, οργάνωση της νέας πραγματικότητας και δυναμικής επιστροφής στον χώρο του κομμωτηρίου.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΩΡΑ ΜΑΣΤΟΡΑ

 

Η L’Oréal, ο όμιλος με την τεράστια παγκόσμια δύναμη και τα πολύτιμα προϊόντα που στηρίζουν την καλλυντική περιποίηση, την ομορφιά και την υγεία, έχει ένα οικείο, ανθρώπινο πρόσωπο που όλοι οφείλουμε να γνωρίζουμε. Μιλήσαμε με την Μαρία Κοράλη και ανακαλύψαμε, για μια ακόμη φορά,
πόσο σημαντικό είναι σε μια εταιρία να υπάρχουν άνθρωποι με όραμα και ψυχή:

Μαρία, έχεις μια στρατηγική θέση στην L’Oréal Hellas, ως Γενική Διευθύντρια του κλάδου των επαγγελματικών προϊόντων, που είναι από τους πρώτους που ένιωσαν την κρίση που έφερε μαζί της η πανδημία. Πώς ήταν οι πρώτες μέρες και η πρώτη αντίδραση σου απέναντι στη νέα τάξη πραγμάτων;
Πράγματι, μιλάμε για μια εντελώς νέα πραγματικότητα που ήρθε ξαφνικά στη ζωή μας, απαιτώντας να προσαρμοστούμε άμεσα, όχι μόνο σε νέες συνθήκες εργασίας και επικοινωνίας, αλλά και σε ένα διαφορετικό mindset, προσωπικό και επαγγελματικό. Εμείς ως κλάδος επαγγελματικών προϊόντων της L’Oréal ήμασταν ήδη προετοιμασμένοι σε παγκόσμιο επίπεδο για κάτι τέτοιο, διαθέτοντας τους απαραίτητους πόρους. Αυτό που κάναμε ήταν να ενεργοποιήσουμε αυτούς τους πόρους σε
μόνιμη βάση και έτσι καταφέραμε να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα. Αν και μακριά, καταφέραμε
να μείνουμε πιο κοντά από ποτέ στους ανθρώπους και στους συνεργάτες μας, με τη βοήθεια digital εργαλείων. Στην ουσία για εμάς δεν άλλαξαν πολλά· συνεχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά, με ακόμα περισσότερο δυναμισμό και πάθος προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτή την πρόκληση.

 

Πώς αντέδρασε ο Κλάδος Επαγγελματικών Προϊόντων της L’Oreal Hellas για να εξασφαλίσει την ασφάλεια αλλά και το ηθικό των εργαζομένων της;

Από την πρώτη στιγμή η L’Oréal Professional Products κινήθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά, με καθημερινή ενημέρωση προς τους ανθρώπους της προκειμένου να ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες ατομικής υγιεινής. Σεβόμενοι απόλυτα τις αποφάσεις των κυβερνητικών ιατρικών αρχών, λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για διασφαλίσουμε την υγεία όλων των εργαζομένων εντός και εκτός έδρας. Υιοθετήσαμε άμεσα την εργασία εξ’ αποστάσεως, με όλες τις ομάδες να δουλεύουν από το σπίτι αξιοποιώντας τον υψηλών προδιαγραφών εξοπλισμό, καθώς και όλα τα digital εργαλεία που παρέχει ο όμιλος στους ανθρώπους του. Αντίστοιχα, το field μεταφέρθηκε… online καθώς η πολυπληθής ομάδα των πωλήσεων συνέχισε να δουλεύει και εκείνη από το σπίτι, μένοντας σε καθημερινή επαφή με τους πελάτες. Αυτή η ξαφνική δοκιμασία αποδείχθηκε για όλους μας ένα δώρο, γιατί συνεχίσαμε να κάνουμε business-as-usual, με έναν πιο ουσιαστικό τρόπο. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας αισθανθήκαμε πραγματικά πιο «συνδεδεμένοι» από ποτέ, τόσο με τους συνεργάτες μας όσο και μεταξύ μας ως ομάδα.

 

Νιώσετε άμεσα την ανάγκη να προστατέψετε τους επαγγελματίες και ξεκινήσατε το κίνημα #ISTANDFORPOS. Μίλησέ μας σχετικά. Είναι παγκόσμιο κίνημα και τι σκοπό έχει;

Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό που έχει ανάγκη ο κλάδος μας δεν είναι η προστασία, αλλά η έμπρακτη υποστήριξη και η κατανόηση. Με αφορμή αυτή τη δύσκολη συγκυρία, εμείς αισθανθήκαμε την ανάγκη να δείξουμε την αγάπη μας στους επαγγελματίες κομμωτές, αποτίνοντας και ένα φόρο τιμής στον άνθρωπο που μας «γέννησε», τον Ευγένιο Schueller. Σε αυτό το πλαίσιο ξεκινήσαμε την παγκόσμια πρωτοβουλία #ISTANDFORPROS, η οποία εξελίχθηκε σε κίνημα με στόχο να υπενθυμίσει την αξία και τη σπουδαιότητα της κομμωτικής τέχνης. Μέσω της καμπάνιας «I Stand For Pros – Στηρίζω τον Επαγγελματία Κομμωτή» καλούμε όλες τις γυναίκες να δείξουν την αγάπη και τη στήριξη τους στους επαγγελματίες κομμωτές, περιμένοντας τους μέχρι να ανοίξουν και πάλι τα κομμωτήρια.

Στη L’Oréal Professional Products πιστεύουμε ότι η κομμωτική δεν είναι απλά μια διαδικασία που ακολουθεί βήματα και οδηγίες χρήσης, ούτε ένα νούμερο βαφής ή ένα ψαλίδι. Η κομμωτική αποτελεί μια ολόκληρη τέχνη που δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικατασταθεί, γιατί πάντα θα έχει ανάγκη το ταλέντο και την εξειδίκευση ενός καλλιτέχνη· του κομμωτή. Οι επαγγελματίες κομμωτές έχουν περάσει εκατοντάδες ώρες εκπαίδευσης, προκειμένου να τελειοποιήσουν την τέχνη τους και να προσφέρουν σε κάθε γυναίκα το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το «I Stand For Pros – Στηρίζω τον Επαγγελματία Κομμωτή» είναι ο δικός μας τρόπος να πούμε ένα ευχαριστώ σε όλους τους επαγγελματίες του χώρου που βρίσκονται δίπλα στις γυναίκες σε κάθε σημαντική στιγμή τους.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί ήδη χιλιάδες κομμωτές και γυναίκες τόσο στην Ελλάδα όσο και στον κόσμο έχουν γίνει μια φωνή και έχουν μοιραστεί το μήνυμα στα social media τους, επιβεβαιώνοντας ότι η κομμωτική κοινότητα είναι πιο δυνατή και ενωμένη από πότε.

 

Είμαι σίγουρη ότι μετά από αυτή την κρίση ο κόσμος θα καταλάβει πραγματικά ότι η κομμωτική είναι τέχνη και θα αντιληφθεί τη «μαγεία» που ενέχει η σύνδεση μεταξύ του κομμωτή – καλλιτέχνη και του πελάτη.

 

Τι άλλες δράσεις έχει ξεκινήσει η LOréal για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της πανδημίας;

Ως L’Oréal Professional Products γεννηθήκαμε μέσα από την κομμωτική και μπορούμε να καταλάβουμε απόλυτα πως αισθάνονται οι επαγγελματίες αυτή τη στιγμή, την οικονομική αβεβαιότητα και την ανησυχία για την επόμενη ημέρα. Για αυτό το λόγο έχουμε δεσμευτεί να τους στηρίξουμε εμπράκτως, σε όλα τα επίπεδα. Πρώτα απ’ όλα, προχωρήσαμε σε αναστολή πληρωμών των ανεξάρτητων κομμωτηρίων μέχρι και την επίσημη ημερομηνία ανοίγματος των κομμωτηρίων που θα ανακοινώσει η Κυβέρνηση· είναι μια σημαντική κίνηση που θα ανακουφίσει και θα βοηθήσει τους πελάτες μας ώστε να μπορέσουν να οργανώσουν καλύτερα την επόμενη ημέρα.

Στο άνοιγμα των κομμωτηρίων θα βρισκόμαστε και πάλι δίπλα τους παρέχοντας όλο το απαραίτητο προστατευτικό υλικό, όπως αντισηπτικά και μάσκες, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι η επιστροφή στα κομμωτήρια θα γίνει με απόλυτη ασφάλεια, και για τους ίδιους τους επαγγελματίες κομμωτές και για τους πελάτες. Τέλος, σχεδιάζουμε μαζί με τον κλάδο να προχωρήσουμε σε μια δράση που θα αφορά στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ως μια ελάχιστη ένδειξη εκτίμησης για την υπεράνθρωπη προσπάθεια τους.

Παράλληλα, ο Όμιλος L’Oréal ανακοίνωσε πρόσφατα την υλοποίηση ενός Πανευρωπαϊκού Προγράμματος Αλληλεγγύης με τη στήριξη του Ιδρύματος L’Oréal, με στόχο την υποστήριξη φορέων που μάχονται ακατάπαυστα κατά του κορονοϊού, στο οποίο συμμετέχει ενεργά και η L’Oréal Hellas με στοχευμένες πρωτοβουλίες. Συγκεκριμένα, η LaRoche-Posay εξοπλίζει με καθαριστικά τζελ χεριών συνεργαζόμενα νοσοκομεία, συνεργαζόμενα φαρμακεία και ιατρούς στην Ελλάδα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στον κορονοϊό, ενώ η Garnier θα προμηθεύσει και θα διανείμει δωρεάν εκατομμύρια τεμάχια καθαριστικών τζελ για τα χέρια, σε όλους τους Ευρωπαίους διανομείς τροφίμων με τους οποίους συνεργάζεται.

 

Ανάγκη για γνώση και επιμόρφωση έχουν αυτή τη στιγμή και οι επαγγελματίες κομμωτές. Διοργανώνετε αντίστοιχα για τους συνεργάτες σας κάποια σεμινάρια;

Ξέρετε, αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος, και ειδικά οι επαγγελματίες κομμωτές, έχουν ανάγκη από ουσιαστική επαφή και κατανόηση. Σκεφτείτε να έκλεινε ξαφνικά η επιχείρηση σας. Δε θα αισθανόσασταν άγχος και φόβο; Μιλώντας μαζί τους, μας λένε πόσο πολύ τους λείπει η δουλειά τους, η ομάδα τους και οι πελάτισσες τους και πόσο τους αγχώνει η επόμενη ημέρα.

Άρα, λοιπόν, η εκπαίδευση αυτήν την περίοδο αποκτά έναν ουσιαστικότερο ρόλο, πέραν αυτού της ενημέρωσης και της κατάρτισης. Μέσω της εκπαίδευσης, η επαφή είναι πιο ζεστή, πιο άμεση. Είναι ένας τρόπος και για εκείνους και για εμάς να επικοινωνήσουμε, να εκφραστούμε και να γίνουμε καλύτεροι. Βλέποντας, λοιπόν, την ανάγκη που έχουν για να φρεσκάρουν ή να διευρύνουν τις γνώσεις τους, φροντίζουμε να τους προσφέρουμε θεματολογία που πραγματικά τους ενδιαφέρει, με κορυφαίους Έλληνες και ξένους hairstylists στην οθόνη τους. Παράλληλα, οι εκπαιδευτές μας δουλεύουν με αμείωτο κέφι κάνοντας καθημερινά 1 προς 1 εκπαιδεύσεις. Μας συγκινεί και μας δίνει δύναμη η τόσο θετική ανταπόκριση που λαμβάνουμε και το γεγονός ότι οι πελάτες μας εμπνέονται από αυτή την προσπάθεια και κάνουν και οι ίδιοι πράγματα από μόνοι τους.

Πέρα όμως από την τεχνική εκπαίδευση, ο ρόλος μας ως leader της αγοράς αυτήν τη στιγμή είναι να τους προετοιμάσουμε για την επόμενη ημέρα. Για αυτό το σκοπό συνεργαζόμαστε με κορυφαίους επαγγελματίες του κλάδου και ειδικούς στο κομμάτι του business management, προκειμένου να δώσουμε στους συνεργάτες μας όλα τα εφόδια, γνωστικά και συναισθηματικά, για να μπορέσουν να διαχειριστούν επιτυχώς το άνοιγμα των επιχειρήσεων τους και να επανέλθουν στην κανονικότητα όσο το δυνατόν πιο ομαλά.

 

Πώς νομίζεις ότι θα είναι η επόμενη μέρα στα κομμωτήρια; Θεωρείς ότι υπάρχει φόβος για μια νέα μεγάλη κρίση;

Η επόμενη ημέρα θα είναι σίγουρα διαφορετική. Ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί μια πρωτόγνωρη κατάσταση, στη οποία η ανθρώπινη επαφή και η ασφάλεια θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε όλη την περίοδο από το άνοιγμα και μετά. Είναι πολύ αισιόδοξο το γεγονός ότι το πρώτο πράγμα που θέλει να κάνει ο κόσμος είναι να επισκεφθεί το κομμωτήριο (όπως προκύπτει μέσα από έρευνες, αλλά και από τα social media). Θα υπάρξει ένα μεγάλο κύμα προσέλευσης τους πρώτους μήνες. Μέσα σε αυτό, η σχέση κομμωτή – πελάτη θα γίνει ακόμα πιο στενή, γιατί και οι δύο έχουν στερηθεί την μεταξύ τους επαφή εξαιτίας του lockdown. Η συζήτηση, όμως, θα επικεντρωθεί σε όλα τα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν. Το μεγάλο στοίχημα για τους επαγγελματίες είναι να καταφέρουν να καλλιεργήσουν ένα αίσθημα ασφάλειας, ώστε οι πελάτισσες να επισκέπτονται και πάλι τα κομμωτήρια με σιγουριά, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Αυτό θα γίνει μόνο μέσα από την υιοθέτηση νέων υγειονομικών πρακτικών και καλών συνηθειών και θα πρέπει να ακολουθούν αυστηρά τους κανόνες που θα θέσει η Κυβέρνηση.

Περισσότερο από ποτέ ο κλάδος μας έχει ανάγκη από αισιοδοξία και ενότητα. Ας γίνουμε λοιπόν όλοι μια φωνή για να στηρίξουμε την κομμωτική κοινότητα και για να φέρουμε την κομμωτική τέχνη εκεί που πραγματικά της αξίζει.

Ποια συμβουλή θα έδινες σε έναν επαγγελματία που θέλει να παραμείνει ζωντανός και ακμαίος; Είναι τα social ένας καλός τρόπος για να διατηρήσει την σχέση με τους πελάτες του; Τι δράσεις θα μπορούσε να κάνει;

Αυτό που κρατά ζωντανούς τους επαγγελματίες κομμωτές είναι η δημιουργικότητα και η επαφή με τον πελάτη. Τα social mediaείναι αυτήν τη στιγμή ο απόλυτος χώρος για να εξασκήσουν και τα δύο. Παρόλο που βρισκόμαστε εν μέσω lockdown, η δραστηριότητα μας οφείλει να συνεχίζεται online και είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους επαγγελματίες κομμωτές να αναδείξουν το ταλέντο και την εξειδίκευση τους και να χτίσουν ακόμα περισσότερο την επαφή με την πελάτισσα. Το μεγαλύτερο δώρο αυτή τη στιγμή είναι ο χρόνος και η προσοχή που μπορούν να αφιερώσουν στην πελάτισσα, αξιοποιώντας τα social media για να συζητήσουν μαζί της την περιποίηση των μαλλιών της και -γιατί όχι- να ονειρευτούν και να σχεδιάσουν παρέα μια μεγάλη αλλαγή στα μαλλιά της με τη βοήθεια εφαρμογών, όπως το StyleMyHair της L’Oréal Professionnel.

 

Πώς βιώνεις προσωπικά την κατάσταση; Έχει αλλάξει η καθημερινότητά σου; Ένιωσες φόβο ή αγωνία μην αλλάξει όλο το σκηνικό της δουλειάς σου;

Αυτό που με ξάφνιασε ήταν η ταχύτητα με την οποία συνέβησαν τα πράγματα και το πόσο γρήγορα προσαρμοστήκαμε όλοι μας στη νέα πραγματικότητα. Προσωπικά, μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, αντιλαμβάνομαι καθημερινά το ρόλο που έχω εγώ και η ομάδα στο να προσφέρουμε όσο μπορούμε περισσότερο στον κλάδο. Δουλεύουμε όλοι μαζί, με πολύ δημιουργικό τρόπο και δίνουμε όλοι το 110% για να βοηθήσουμε τους συνεργάτες μας να διαχειριστούν τη νέα πραγματικότητα και να προετοιμαστούν για το άνοιγμα των κομμωτηρίων.

 

Ανακοινώθηκαν κάποια μέτρα ενίσχυσης των εργαζόμενων και των επιχειρηματιών. Πιστεύεις ότι είναι επαρκή;

Οποιαδήποτε απόφαση που έχει ως στόχο την ενίσχυση των εργαζομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στις οποίες άλλωστε ανήκει η πλειοψηφία των ελληνικών κομμωτηρίων, είναι σημαντική και μπορεί να συμβάλλει στη σταδιακή ανάκαμψη. Σε ό,τι αφορά στον δικό μας κλάδο, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπάρχει μια γενικευμένη ευαισθητοποίηση από την πλευρά της κοινωνίας και ότι έχει ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος από σημαντικούς φορείς και προσωπικότητες της κομμωτικής κοινότητας. Είναι, πιστεύω, στο χέρι των επαγγελματιών να κρίνουν κατά πόσο αυτά τα μέτρα είναι επαρκή και να διεκδικήσουν περαιτέρω ενίσχυση, δεδομένου ότι ο κομμωτικός κλάδος είναι ένα υγιές και ζωντανό κύτταρο της ελληνικής οικονομίας.

Μέσα σου νιώθεις ότι μπορεί να βγει κάτι καλό απ’ όλη αυτή την κατάσταση; Αυτό το σοκ μπορεί να ενεργοποιήσει ευαισθησίες και να αφυπνίσει αρχές που είχαμε βάλει λίγο στην άκρη;

Μετά από μια δεκαετία κρίσης, οι Έλληνες έχουμε καταφέρει να χτίσουμε το σθένος και την αντοχή μας γιατί έχουμε προσπαθήσει πολύ σκληρά προκειμένου να ορθοποδήσουμε. Για αυτό ίσως είμαστε πιο προετοιμασμένοι, αν θέλετε, για αυτή τη δοκιμασία σε σχέση με άλλους λαούς. Πιστεύω ότι θα αφυπνιστούμε κι άλλο και ότι θα ανακαλύψουμε όλοι τα κρυμμένα αποθέματα που είχαμε μέσα μας. Η ανθρώπινη επαφή θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη αξία και οι Έλληνες περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λαό την έχουμε στο DNA μας.

Σε μια τέτοια, λοιπόν, εποχή, ο Έλληνας επαγγελματίας κομμωτής θα είναι ο πρωταγωνιστής γιατί η ιδιότητα του είναι άμεσα συνυφασμένη με την ανθρώπινη επαφή και την επικοινωνία. Είμαι σίγουρη ότι μετά από αυτή την κρίση ο κόσμος θα καταλάβει πραγματικά ότι η κομμωτική είναι τέχνη τέχνης και θα αντιληφθεί τη «μαγεία» που ενέχει η σύνδεση μεταξύ του κομμωτή – καλλιτέχνη και του πελάτη.

 

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θέλεις να κάνεις βγαίνοντας από την καραντίνα;

Ανυπομονώ να ξαναδώ και να αγκαλιάσω τα αγαπημένα μου πρόσωπα που τόσο έχω στερηθεί, να βρεθώ ξανά με φίλους έξω. Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα κάνω θα είναι να πάρω την οικογένεια μου και να πάμε όλοι μαζί στον αγαπημένο μας επαγγελματία κομμωτή για να μας κάνει να αισθανθούμε και πάλι όμορφα!

 

Υπάρχουν νέα λανσαρίσματα που έμειναν στη μέση και ανυπομονείτε να ανακοινώσετε με την λήξη της πανδημίας;

Πάντα υπάρχουν νέα πράγματα που έρχονται. Αυτό για το οποίο ανυπομονούμε όλοι μας είναι η επαναλειτουργία της Ακαδημίας μας, που σε λίγο καιρό θα ανοίξει και πάλι τις πόρτες της, ύστερα από μια ριζική ανακαίνιση. Για εμάς, η Ακαδημία εκφράζει την πεμπτουσία της δουλειάς μας και της κομμωτικής τέχνης, γιατί είναι πολλά περισσότερο από έναν χώρο εκπαίδευσης. Θέλουμε η Ακαδημία μας να είναι ένας χώρος ανοιχτός όπου όλοι οι κομμωτές θα έρχονται για να ανταλλάσσουν ιδέες, να συν-δημιουργούν και να εξελίσσουν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο. Μια δημιουργική στέγη, αν θέλετε, αφιερωμένη στην κομμωτική τέχνη, όπως την οραματίστηκε ο ιδρυτής μας Ευγένιος Schueller.

 

Στείλε το δικό σου μήνυμα στους συνεργάτες και τους φίλους της LOréal.

Περισσότερο από ποτέ ο κλάδος μας έχει ανάγκη από αισιοδοξία και ενότητα. Ας γίνουμε λοιπόν όλοι μια φωνή για να στηρίξουμε την κομμωτική κοινότητα και για να φέρουμε την κομμωτική τέχνη εκεί που πραγματικά της αξίζει. Εύχομαι να δούμε όλοι μας αυτή τη δοκιμασία σαν ένα δώρο που θα μας αφυπνίσει για να επικεντρωθούμε περισσότερο στον άνθρωπο και στην ουσιαστική επαφή, να ανακαλύψουμε τα προσωπικά μας αποθέματα και να ξεφορτωθούμε ό,τι περιττό για να βγούμε πιο δυνατοί. Στις δύσκολες στιγμές, με εκφράζουν απόλυτα τα λόγια του Αλμπέρ Καμύ γιατί τα έχω βιώσει προσωπικά και νιώθω σίγουρη πλέον ότι «στο βάθος του χειμώνα, θα ανακαλύψουμε μέσα μας ένα αήττητο καλοκαίρι».

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION