Ποιό είναι το μυστικό για να διαβάσει κάποιος το άρθρο σου;

Εύστοχες συμβουλές για να δημιουργήσετε πετυχημένους και ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς τίτλους άρθρων.

O κος Παναγής είναι κάτοχος Master (MBA) in Business Administration από το Kingston University, Post Graduate Diploma in Marketing Management και (BA) in Marketing.
Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και τον ΟΑΕΔ με  διδακτική εμπειρία 18 ετών. Διδάσκει Marketing σε σχολές, κρατικούς φορείς, Κέντρα Επαγγελματικής κατάρτισης και έχει εκπαιδεύσει στελέχη και επιχειρηματίες πολύ μεγάλων επιχειρήσεων. Έχει  επαγγελματική εμπειρία 25 ετών στο χώρο των Πωλήσεων –Marketing ως Ανώτατο Διευθυντικό Στέλεχος και ως Managing Director σε μεγάλες εταιρίες. Σήμερα κατέχει την θέση του Εμπορικού Διευθυντή στην εταιρία Επαγγελματικών Προϊόντων Κομμωτηρίου SOLOPRO.
Ο κος Παναγής είναι Αντιπρόεδρος και Ιδρυτικό μέλος των εξειδικευμένων στελεχών Μarketing& Διοίκησης Επιχειρήσεων του συλλόγου MarketingClub.  (Emailεπικοινωνίας tasospanagis10@gmail.com)

Ένας μεγάλος αριθμός επαγγελματιών και όχι μόνο αναρτά στο διαδίκτυο άρθρα ή δημοσιεύει σε περιοδικά και εφημερίδες.

Ο τίτλος είναι η 1η επαφή του αναγνώστη με το άρθρο και από αυτό εξαρτάται εάν θα κάνει κλικ για να το διαβάσει ή θα το απορρίψει. Επομένως, εάν δεν του τραβήξει το ενδιαφέρον ή την προσοχή σε δευτερόλεπτα το έχει προσπεράσει και έχει πάει στο επόμενο.

Αν κάποιος διαβάσει τον τίτλο αυτού του άρθρου “Ποιο είναι το μυστικό για να διαβάσει κάποιος το άρθρο σου;” είναι πολύ πιθανό να του δημιουργηθεί η περιέργεια να το διαβάσει. Αν ο τίτλος ήταν διαφορετικός, π.χ “Η σημασία του τίτλου για ένα άρθρο” πιθανά να είχε λιγότερο ενδιαφέρον από τον αναγνώστη.

Πολλές φορές δίνουμε μεγάλη σημασία στο περιεχόμενο του άρθρου και ελάχιστο χρόνο στην δημιουργία του τίτλου. Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος που πραγματικά μπορεί να «χαντακώσει» όλη την προσπάθειά που κάνουμε. Αν δεν βρούμε τίτλο που να τραβά την προσοχή θα ήταν καλό να μην δημοσιεύσουμε το άρθρο μέχρι να μας έρθει η έμπνευση.

Η επικεφαλίδα του άρθρου μας είναι εξίσου σημαντική γιατί θα εμφανιστεί στις μηχανές αναζήτησης, στα blogroll των φιλικών μας site και όπου γίνεται share από τους αναγνώστες. Αυτό μπορεί να προσδώσει μια τεράστια δυναμική αν ο τίτλος και φυσικά το περιεχόμενο στηθούν σωστά.

Προσωπικά, έχω γράψει αρκετά άρθρα, τα οποία ανάλογα με τον τίτλο που επέλεξα να δημοσιεύσω είχαν και διαφορετική τύχη. Ορισμένα άρθρα απογειώθηκαν σε αναγνωσιμότητα και άλλα πέρασαν απαρατήρητα γιατί δεν κατάφερα να γράψω έναν τίτλο που μπορεί να διεγείρει την προσοχή. Πάνω στα λάθη αυτά, κάνοντας την αυτοκριτική μου, χτίζω κάτι καλύτερο και βελτιώνω την απόδοσή  μου.

Ποια είναι όμως τα συστατικά στοιχεία και τα μυστικά ενός επιτυχημένου τίτλου;

Επιτυχημένος είναι ο τίτλος που ενημερώνει σωστά για το τι θα ακολουθήσει και δε δημιουργείται αποκλειστικά με σκοπό να κερδίσει τα κλικ γνωστών και αγνώστων. Πρέπει να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της ανάρτησης, να μην είναι άσχετος και να μην περιέχει υποσχέσεις ευφάνταστες που απογοητεύουν τον αναγνώστη.

  • Π.χ ο τίτλος “Πως θα απαλλαγείτε από τις κατσαρίδες στην κουζίνα σας;” είναι πιο ελκυστικός από έναν τίτλο που λέει “Οι κατσαρίδες στο σπίτι”. Θα πρέπει να περιέχει λέξεις κλειδιά για να αναδεικνύεται και στο SEO. Είναι πολύ σημαντικό να ταιριάζει η αναζήτηση των λέξεων του διαδικτύου με τις λέξεις που εμπεριέχονται στον τίτλο του άρθρου.
  • Θα πρέπει να είναι σχετικά σύντομος σε μέγεθος και όχι τεράστιος γιατί κουράζει. Η προσωπική παρατήρηση στο internet για τους τίτλους που μας τραβούν την προσοχή και κάνουμε κλικ είναι ιδιαίτερα σημαντική στην διαμόρφωση άποψης.
  • Τίτλοι που περιέχουν «Φλέρτ» και «Δράμα» πάντα προκαλούν το ενδιαφέρον γιατί η «κλειδαρότρυπα» και το «κους-κους» είναι χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης και καθημερινή ανάγκη. Π.χ “Τον έπιασαν στα πράσα μέσα στο σπίτι…” ή “Πως καταφέρνω να έχω 4 παράλληλες σχέσεις..”
  • Τίτλοι με υποσχέσεις και όφελος προς τον αναγνώστη με ρήματα στην αρχή της πρότασης ή ερώτηση, έχουν μεγάλη δυναμική διείσδυσης και επιτυχίας. Π.χ Κέρδισε…, ή Μάθε πως…. για να… ή Κατέκτησε τον, ή Πως θα γίνεις expert….
  • Τίτλοι που δείχνουν, τι θα χάσεις εάν δεν διαβάσεις το άρθρο, ή σε παροτρύνουν να βιαστείς γιατί είναι επείγον, προκαλούν το ενδιαφέρον και αυξάνουν ραγδαία το κλικάρισμα πάνω σε αυτό. Π.χ Τι θα σου συμβεί αν δεν τρως φρούτα; ή Τελευταία μέρα η προσφορά του…. Κλπ.
  • Ανάλογα με την προσωπικότητα σας και το brand που έχετε χτίσει θα πρέπει να ταιριάξετε και τον τίτλο σας χωρίς να παρασύρεστε από την επιθυμία της υψηλής επισκεψιμότητας.
  • Ο τίτλος (μαζί με τη φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο) είναι εξαιρετική ευκαιρία για να αιχμαλωτιστεί η προσοχή των αναγνωστών.
  • Η απλή και κατανοητή χρήση της γλώσσας με ισχυρές λέξεις είναι σημαντικό στοιχείο για τη δημιουργία του τίτλου. Ακόμα και τα ρήματα που χρησιμοποιούμε έχουν την δική τους δυναμική. Π.χ Είναι πιο εύκολο να πει κάποιος “Λύσε τώρα μια και έξω το θέμα του τοπικού πάχους” από το να πει “Τα νέα δεδομένα για την αντιμετώπιση του τοπικού πάχους”
  • Η αναφορά σε ένα συγκλονιστικό γεγονός δημιουργεί εξαιρετικά μεγάλη δυναμική στο άρθρο σας. π.χ “Αν σε δαγκώσει η μαύρη αράχνη πεθαίνεις σε 30 δευτερόλεπτα”.
  • Η χρήση αριθμών στους τίτλους των κειμένων αυξάνει την πιθανότητα ανάγνωσης του άρθρου. π.χ “10 τεχνικές για να διαβάσεις την προσωπικότητα του συνομιλητή σου”.
  • Η περίεργη ή αστεία ερώτηση ως τίτλος άρθρου είναι άλλη μια τεχνική για να τραβήξει το ενδιαφέρον των χρηστών. π.χ “Πόσες συντρόφους έχει στη ζωή του κατά μέσο όρο ένας άντρας και μια γυναίκα; ή “Ποια μαλλιά τρελαίνουν τους άντρες;”.

Αυτά λοιπόν ήταν κάποια χρήσιμα tips που αν τα λάβεις σοβαρά υπόψη σου θα μπορείς να γράφεις πετυχημένους και ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς τίτλους άρθρων. Σε γενικές γραμμές φρόντισε οι τίτλοι σου να περιβάλλονται από ένα πέπλο μυστηρίου χωρίς να το παρακάνεις

Στο εξωτερικό έχει ξεκινήσει η έκδοση βιβλίων με τίτλους κονσέρβας «swipefiles» τα οποία αγοράζει κάποιος που θέλει να στηρίξει πιο αποτελεσματικά ένα άρθρο του. Παίρνει ιδέες από αναγραφόμενους τίτλους στο βιβλίο και διαμορφώνει ανάλογα το δικό του.

Επίσης έχουν δημιουργηθεί ιντερνετικά εργαλεία για την παραγωγή τίτλων άρθρων όπως το:

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION