15 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ

Η καθημερινή ενασχόλησή μου με το χώρο των κομμωτηρίων δείχνει ότι οι επιχειρηματίες στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν αντιλαμβάνονται έγκαιρα τις αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταποκριθούν σε προδιαγεγραμμένες δυσάρεστες εξελίξεις.


O Κος Παναγής είναι κάτοχος Master (MBA) in Business Administration από το Kingston University, Post Graduate Diploma in Marketing Management και (BA) in Marketing.  Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και τον ΟΑΕΔ με  διδακτική εμπειρία 18 ετών. Διδάσκει Marketing σε σχολές, κρατικούς φορείς, Κέντρα Επαγγελματικής κατάρτισης και έχει εκπαιδεύσει στελέχη και επιχειρηματίες πολύ μεγάλων επιχειρήσεων. Έχει  επαγγελματική εμπειρία 25 ετών στο χώρο των Πωλήσεων –Marketing ως Ανώτατο Διευθυντικό Στέλεχος και ως Managing Director σε μεγάλες εταιρίες. Σήμερα κατέχει την θέση του Εμπορικού Διευθυντή στην εταιρία Επαγγελματικών Προϊόντων Κομμωτηρίου SOLO PRO.

Ο κος Παναγής είναι Αντιπρόεδρος και Ιδρυτικό μέλος των εξειδικευμένων στελεχών Μarketing & Διοίκησης Επιχειρήσεων του συλλόγου Marketing Club.  (Email επικοινωνίας tasospanagis10@gmail.com)


Όταν φτάνουν στο σημείο να το αντιληφθούν δυστυχώς πολλές φορές είναι αργά και το διαπιστώνουν όταν η ρευστότητα της επιχείρησής είναι στο απόλυτο μηδέν.

Μέρος του προβλήματος οφείλεται στους παγιωμένους δογματικούς τρόπους σκέψης, τα στερεότυπα που συχνά αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις, την έλλειψη πίστης στη γνώση, στην έλλειψη οργάνωσης και επικοινωνίας.

Πολλές υγιείς επιχειρήσεις  πιστεύουν ότι είναι άτρωτες και αλώβητες. Οι επιχειρηματίες έχουν την ψευδαίσθηση ότι τα όποια σημάδια κρίσης είναι παροδικά και δεν πρόκειται να τους αγγίξουν. Ως αποτέλεσμα αυτών είναι, αντί να προσπαθούν να επινοήσουν τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης. να ψάχνουν για στοιχεία που να επιβεβαιώνουν την πεποίθησή τους ότι όλα είναι παροδικά.

Όταν φτάσουν στο σημείο καμπής ρίχνουν το βάρος στο «Γιατί φτάσαμε εδώ» και όχι στην αναζήτηση τρόπων για το «Πως θα βγούμε από αυτή την κατάσταση».

Στόχος του συγκεκριμένου άρθρου είναι να δώσει στα στελέχη των επιχειρήσεων κάποιες πρακτικές συμβουλές για το πως μπορούν να αντιμετωπίσουν θέματα ύφεσης πιο αποτελεσματικά.

Οι άξονες στους οποίους θα πρέπει να εστιάσει μια επιχείρηση είναι πέντε:

  • Κατανόηση της πραγματικότητας
  • Βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της οργάνωσης
  • Αναθεώρηση της στρατηγικής και αναζήτηση συνεργειών
  • Αναζήτηση ανταγωνιστικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων και ριζοσπαστικών ιδεών
  • Έμφαση στην ανάπτυξη και βελτίωση των ανθρώπινων πόρων

Αναλύοντας πιο εμπεριστατωμένα τους συγκεκριμένους άξονες θα μπορούσαμε να πούμε τα εξής:

  1. Ενημέρωση, παρακολούθηση της επικαιρότητας με υψηλό ηθικό. Βάλτε στόχους μικρούς και μεγάλους και εργαστείτε για να τους πετύχετε.
  2. Δώστε αξία στο προϊόν και στην υπηρεσία. Μην τιμολογείτε σε βάρος της υπηρεσίας σας. Μη ξεχνάτε ότι η περιουσία σας είναι οι πελάτες σας και όχι ο εξοπλισμός που έχετε.
  3. Επενδύστε στο προσωπικό σας. Αναπτύξτε προγράμματα εκπαίδευσής τους για να βελτιώσετε τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους.
  4. Κάντε το marketing τρόπο ζωής σας. Marketing είναι να αφουγκραστείτε τις ανάγκες των πελατών σας και να τις καλύψετε με το καλύτερο δυνατό τρόπο, για να ανταπεξέλθετε μέσα σε αυτό το περιβάλλον της συνεχώς μειούμενης ζήτησης.
  5. Δημιουργείστε συνθήκες λειτουργίας «Θετικού Περιβάλλοντος εργασίας» απομακρύνοντας από κοντά σας αρνητικούς ανθρώπους που λειτουργούν σαν ψυχολογικά βαμπίρ και σας ρουφούν όλη την θετική σας ενέργεια. Θετική σκέψη σημαίνει καθαρό μυαλό και ψύχραιμη αντιμετώπιση των δύσκολων καταστάσεων. Σχέδια ανάπτυξης για την εταιρία σας γίνονται μόνο εάν το μυαλό είναι συγκεντρωμένο στο στόχο και ξέρει τι ζητάει.
  6. Απαλλαχθείτε άμεσα από τα άτομα που δεν δουλεύουν για σας, αλλά εργάζονται εναντίον σας. Μην περιμένετε άλλο. Η επιχείρηση δε μπορεί να ανεχτεί εσωτερικούς εχθρούς.
  7. Επωφεληθείτε από τα επιδοτούμενα προγράμματα που είναι σε ισχύ για το κλάδο σας, ή γενικά για τις επιχειρήσεις. Η ανανέωση του εξοπλισμού σας που έχει να κάνει με το brand και την εικόνα σας είναι πολύ σημαντική.
  8. Αναθέστε στο προσωπικό σας περισσότερα δικά σας καθήκοντα και επενδύστε το χρόνο σας σε ενέργειες ανάπτυξης της επιχείρησής σας. Κάποιος από την επιχείρηση χρειάζεται να σκέφτεται και να ενεργεί χαράσσοντας δρόμους και τακτικές που θα φέρουν πωλήσεις.
  9. Ρίξτε κόστη, αλλά “ποτέ” σε βάρος της υπηρεσίας σας. (π.χ Διαπραγμάτευση ενοικίων, διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές σας, έρευνα αγοράς, κλπ)
  10. Παρουσιάστε τα προϊόντα σας και τις υπηρεσίες σας πιο ελκυστικά.
  11. Αναζητήστε ριζοσπαστικές ιδέες ανάπτυξης μέσω διαδικασιών ανοιχτής επικοινωνίας με όλους τους συνεργάτες της εταιρίας. (Brainstorming)
  12. Επενδύστε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
  13. Βρείτε και αναζητείστε τρόπους διεύρυνσης του πελατολογίου σας και του target group στο οποίο απευθύνεστε.
  14. Μεγιστοποιήστε την προβολή της επιχείρησή σας μέσω Οικονομικής Διαφήμισης στα SOCIAL MEDIA.
  15. Επενδύστε σε κοινά επιχειρηματικά «εγχειρήματα» σε γνώσεις και σε πληροφορίες.

 

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION