DIGITAL EXPERT: O χρόνος, το χρήμα και το χάσιμο;

Ο Χρήστος Βασιλόπουλος, Head of Digital Marketing, μοιράζεται μαζί μας πολύτιμες συμβουλές και tips για να εκμεταλλευτούμε τη δύναμη του internet στην εξέλιξη και ανάπτυξη της επιχείρησής μας.

 

Αν ο «χρόνος είναι χρήμα», τότε ποια είναι η λύση στο να αποδίδει καλύτερα ο χρόνος που διαθέτετε κάθε ημέρα; Όταν ο χρόνος κάθε ημέρα είναι συγκεκριμένος, πώς επιμηκύνεται; Όταν η απόδοση του χρόνου αφορά στο να σας πάρουν τηλέφωνο περισσότεροι/ες πελάτες/ πελάτισσες και να πετύχετε τους προσωπικούς στόχους σας μέσα από την επιχείρησή σας, πώς το κάνετε;

Φτιάξατε ή θέλετε να φτιάξετε ένα website με σκοπό να σας εξυπηρετήσει ως όχημα προβολής και εισροής πελατών. Φτιάξατε και σελίδα στο Facebook και προφίλ στο Instagram. Βάλατε χρόνο και κόπο σε αυτό. Ανεβάζετε φωτογραφίες του αποτελέσματος της δουλειάς σας. Βάζετε και hashtags στις αναρτήσεις σας.

Θέλετε να σας βρίσκουν. Θέλετε περισσότερα χρήματα για το χρόνο και την κούραση που βάζετε στην εργασία σας. Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να αποκτήσετε νέες γνώσεις και δεξιότητες για την ίδια σας την τέχνη και φυσικά θέλετε να έχετε και χρόνο για τα εκτός εργασίας. Σας νιώθω απολύτως. Ο χρόνος που χρειαζόμαστε όλοι μας κάθε ημέρα αφαιρείται από τη ζωή μας και για αυτό πρέπει να επενδύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οπότε, πώς δημιουργούμε το μέγιστο αποτέλεσμα στο χρόνο που διαθέτουμε; Αλλά πριν τη λύση ας δούμε κάτι «περίεργο».

Photo by Lukas Blazek on Unsplash

Το παράδοξο των Hair Extensions και των Κομμωτηρίων
Μια που γράφουμε για αυτήν εδώ την εξειδικευμένη έκδοση, κάναμε μια αναζήτηση για να δούμε ποιος εμφανίζεται όταν ψάχνουμε για Hair Extensions σε μία μεγάλη περιοχή της Αθήνας. Περιμέναμε να δούμε αρκετές σελίδες κομμωτηρίων και επιχειρήσεων που παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες, απευθείας σε πελάτες.

Όμως δεν είδαμε αυτό. Αντίθετα είδαμε στα πρώτα αποτελέσματα (και στα google maps αποτελέσματα), επιχειρήσεις που πουλάνε σχετικά προϊόντα και υπηρεσίες προς τα κομμωτήρια. Το ίδιο και στη 2η σελίδα, κλπ. Αναρωτηθήκαμε που είναι όλες αυτές οι επιχειρήσεις-κομμωτήρια. Γιατί δεν εμφανίζονται στα αποτελέσματα; Που εμφανίζονται;

Ψάξαμε περισσότερο
Είναι λογικό να εμφανίζονται οι επιχειρήσεις προμηθευτών κομμωτηρίων, αλλά γιατί δεν υπάρχει μία μεγαλύτερη αναλογία από τα ίδια τα κομμωτήρια για αυτές συγκεκριμένα τις αναζητήσεις; Είδαμε να εμφανίζονται στο Facebook και στο Instagram. Όμως αυτά τα δύο δεν έχουν τη δυνατότητα αναζήτησης που έχει η Google. Ούτε έχουν το location markup, όπου η Google δείχνει ποιες τέτοιες επιχειρήσεις είναι κοντά σου αυτόματα από το κινητό και άλλες πολλές marketing λειτουργίες.

Σίγουρα το Facebook και το Instagram και το YouTube έχουν τις δικές τους δυνατότητες, αλλά μήπως η εστίαση κυρίως σε αυτά, μειώνει την απόδοση του χρόνου και των χρημάτων που επενδύονται σε προσπάθειες προβολής;

Ναι, μειώνει την απόδοση. Την περιορίζει πολύ. Το θέμα είναι ότι «μέρα που περνάει δεν ξαναγυρνάει». Άλλη μία παροιμία που είναι σωστή. Δεν γνώρισα ούτε μία επιχείρηση που να μην ήθελε να βελτιστοποιήσει τον χρόνο σε σχέση με την απόδοση. Στο δια ταύτα, αυτό είναι που ζητούν όλοι. Πόσες πωλήσεις μπορούν να γίνουν ανά 30 ημέρες και όχι πόσες πωλήσεις να γίνουν γενικώς και αορίστως.

Δεν γνώρισα ούτε μία επιχείρηση που να μην ήθελε τα εξής 3:

Αύξηση πωλήσεων

Μείωση εξόδων

Διάδοση των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Με λίγα λόγια και επί της ουσίας, ήθελε το σημείο 1. Πλέον -και φέτος φάνηκε ακόμη περισσότεροη έννοια της βέλτιστης απόδοσης μέσα σε ένα διαθέσιμο χρονικό πλαίσιο είναι ακόμη πιο κρίσιμη. Οπότε, πώς βελτιστοποιούμε το χρόνο όταν αυτός είναι δεδομένος ανά ημέρα;

Η Δομημένη Γνώση
Πιστεύω ότι δεν περιμένατε, μετά από όλο αυτό, να σας πω «10 tips και tricks για να πετύχετε το τάδε». Σωστά; Αυτά «ακούγονται ωραία» αλλά δεν υπάρχει ένα μοντέλο για όλες τις περιπτώσεις. Από μία συνταγή φαγητού, έως την εργασία μας και τα στοιχεία που άπτονται της εργασίας μας, το μυστικό είναι η απόκτηση δομημένης γνώσης για αυτό που θέλουμε να πετύχουμε. Μπορεί να μην κάνετε εσείς όλα όσα πρέπει να μάθετε.

Μπορεί να θέλετε να τα αναθέσετε σε κάποιον. Όπως και να έχει όμως, η γνώση του «γιατί και του πώς» είναι αυτή που χρειάζεται ο κάθε επιχειρηματίας:
• Για να ξέρει το ποιο είναι το Βήμα 1, 2, 3 και τα επόμενα
• Για να μπορεί να αναθέσει και να ελέγξει και να ξέρει τι να περιμένει
• Για να ξέρει τι μπορεί να κάνει μόνος/μόνη του/ της
• Για να ξέρει τι μπορεί και πρέπει να επενδύσει
• Για να ξέρει τι να «κόψει» και τι να αφήσει.

Η έλλειψη γνώσης έχει άμεσο αντίκτυπο. Ένα παράδειγμα είναι τα παραπάνω πολύ λίγα (ή τα ίδια και τα ίδια) αποτελέσματα στις πρώτες σελίδες της Google για μία δεδομένη περιοχή. Αυτό δείχνει ότι δεν υπάρχει ολιστική αντιμετώπιση της προβολής μίας επιχείρησης, και αυτό οδηγεί σε χαμένο χρόνο και χρήματα.

Για αυτό όταν λέω γνώση, αναφέρομαι φυσικά στη δομημένη γνώση και όχι στα “tips and tricks” και στη γνώση που αποκτιέται από τυχαία άρθρα, videos όσο καλά και αν είναι αυτά, ως μεμονωμένες πηγές. Μπορεί να είναι όντως σωστά και να δίνουν μεμονωμένες λύσεις σε μεμονωμένες απορίες που έχετε, αλλά δεν δίνουν τη συνολική δομημένη εικόνα. Δεν δίνουν το συνολικό «γιατί και πώς» που (πρέπει να) βγάζει νόημα.

Με την απόκτηση δομημένης γνώσης θα μπορείτε να ξέρετε:
• Πώς θα φτιάξετε ένα σωστό πλάνο προβολής του περιεχομένου σας με στοιχεία και όχι με υποθέσεις
• Πώς μετράτε τις μετατροπές σε πωλήσεις για να ξέρετε και που να επενδύσετε το χρόνο σας
• Πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σας για να βγαίνετε ψηλά στις σωστές αναζητήσεις
• Σε τι είδους περιεχόμενο πρέπει να επενδύσετε για τα social media
• Τι έχει νόημα να πληρώσετε για promotion στα social και τι όχι
• Με ποιους πρέπει να συνεργαστείτε για την προβολή της εργασίας σας
• Πώς αξιοποιούνται σωστά το video και τα όποια social signals
• Πώς χτίζεται το τοπικό Online Authority μίας επιχείρησης
• Τι έχει νόημα να κάνετε εσείς και τι έχει νόημα να κάνετε ως πληρωμένη διαφήμιση στη Google
• Πώς όλα τα από πάνω δουλεύουν το ένα για το άλλο

Είναι λοιπόν κρίσιμο το να αποκτήσετε δομημένη γνώση; Ναι! Αγνοήστε το και απλά συνεχίζετε να χάνετε χρόνο και χρήματα.

 

 

Ο Χρήστος Βασιλόπουλος είναι επικεφαλής Digital Marketing της ChannelDoubler με εμπειρία 17 ετών στο αντικείμενο. Επίσης είναι υπεύθυνος του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος eLearning της επιχείρησης για θέματα SEO και Content Marketing με στόχο το Organic Ranking.

 

 

 

No Comments Yet

Comments are closed

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION