HAIR MENTOR: Διάγνωση πριν το κούρεμα

Στατιστικές μελέτες έδειξαν ότι το 67% των πελατισσών φεύγουν δυσαρεστημένες με το αποτέλεσμα από το κομμωτήριο, παρότι το κούρεμα τους ήταν τεχνικά σωστό. Αυτό σημαίνει πως ενώ δεν ήξεραν εξαρχής τι θέλουν, στο τέλος ξέρουν σίγουρα τι δεν τους άρεσε!

Από τον Θάνο Τσάκλα

 

Τι είναι η διάγνωση πριν το κούρεμα και γιατί είναι απαραίτητη.

Καταρχάς μιλάμε για μια υπηρεσία μέσα στην υπηρεσία, την οποία κάθε επαγγελματίας οφείλει πάντα να την παρέχει ανεξάρτητα από το αν είναι έμπειρος ή νέος κομμωτής, αν έχει χρόνο ή όχι, αν είναι σταθερή η πελάτισσα ή καινούργια, αν γνωρίζει καλά ή όχι τα μαλλιά της.

Η ολοκληρωμένη διάγνωση στην καινούργια πελάτισσα μας βοηθάει στο να κατανοήσουμε τα θέλω και τις ανάγκες της, θα μας διαφοροποιήσει για τον επαγγελματισμό μας από τον μέσο όρο, θα χτίσει μια γέφυρα εμπιστοσύνης μεταξύ μας, θα μας οδηγήσει πιο γρήγορα κι εύκολα σε ένα σωστό τελικό αποτέλεσμα δίνοντας απαντήσεις και λύσεις σε ότι πρόβλημα αντιμετωπίζει με τα μαλλιά της.

Η διάγνωση σε μια συχνή πελάτισσα πιστοποιεί τον ενδιαφέρον μας για αυτήν σε κάθε της επίσκεψη και ορίζει την σταθερότητα και το υψηλό επίπεδο υπηρεσίας που παρέχουμε ως επαγγελματίες κομμωτές.

 

Διάρκεια διάγνωσης

Στο ερώτημα «τι διάρκεια έχει μια ολοκληρωμένη διάγνωση;», η απάντηση διαφέρει πολύ από την θεωρία της ακαδημίας κομμωτικής μέχρι την εφαρμογή της στο σαλόνι του κομμωτηρίου.

Όταν εκπαιδεύεσαι σε κάποια μεγάλη ακαδημία του εξωτερικού, οι εκπαιδευτές είναι απόλυτοι ως προς την διάρκεια της διάγνωσης, καθώς θεωρείται το σημαντικότερο κομμάτι της επιτυχίας του κουρέματος και έχει διάρκεια όσο διαρκεί η όλη υπηρεσία. Από προσωπική εμπειρία ως απόφοιτος ακαδημίας του εξωτερικού, η στρατηγική της εταιρίας στην βασική εκπαίδευση είναι αποστειρωμένη και συγκεκριμένη, δηλαδή από την ώρα που θα καθίσει η πελάτισσα στην καρέκλα μας ως την ώρα που θα σηκωθεί, εμείς μιλάμε μόνο για τα μαλλιά της, συζητάμε μόνο για μαλλιά και το ενδιαφέρον μας περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από τα μαλλιά της. Φανταστείτε κάτι τέτοιο σε ένα σαλόνι κομμωτηρίου στην Ελλάδα!

Η πραγματικότητα, ωστόσο, στο σαλόνι διαφέρει ανεξαρτήτου χώρας. Κανείς και καμία πελάτισσα δεν θέλει να μιλάει μόνο για τα μαλλιά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στο σπίτι φτιάχνοντάς τα μόνη της. Προφανώς θέλει να ακούσει για τα μαλλιά της, αλλά όχι μόνο για αυτά. Θέλει να χαλαρώσει, να απολαύσει τον καφέ της, να περάσει όμορφα, να βγάλει από μέσα της διάφορα θέματα που την απασχολούν, ακόμα και προσωπικά ζητήματα αφού ως γνωστόν οι κομμωτές ανά την υφήλιο είναι οι καλύτεροι ακροατές προβλημάτων αλλά και άνευ πτυχίου άριστοι ψυχολόγοι!


Μέτρον Άριστον και ερωτήσεις διάγνωσης

Αυτόματα αυτό σημαίνει πως μέσω στοχευμένων ερωτήσεων και εμπειρική μετάφραση των απαντήσεων χωρίς να σπαταλάμε χρόνο σε γενικότητες, θα συμφωνήσουμε από κοινού στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ας πάρουμε όμως με την σειρά τις ερωτήσεις μιας ολοκληρωμένης διάγνωσης που κάνουμε πριν περάσει η πελάτισσα στον λουτήρα, βλέποντας στεγνά τα μαλλιά της.

1ον Πότε έκοψε τα μαλλιά της τελευταία φορά.

2ον Με τι συχνότητα κόβει τα μαλλιά της.

3ον Τι της άρεσε στο τελευταίο της κούρεμα.

4ον Τι δεν της άρεσε στο τελευταίο της κούρεμα.

5ον Πως περιποιείται τα μαλλιά της σε καθημερινή βάση.

6ον Πώς περιποιείται τα μαλλιά της για βραδινή έξοδο ή αν έχει να πάει κάπου επίσημα.

7ον Αν χρησιμοποιεί προϊόντα styling, αν έχει τα κατάλληλα εργαλεία για να τα φτιάξει μόνη της ή αν πηγαίνει στο κομμωτήριο συχνά.

8ον Πόσο μήκος θέλει να κόψει.

9ον Που κάνει χωρίστρα ή κατεύθυνση.

10ον Προτρέπουμε να μας δείξει κάποιες φωτογραφίες ώστε να έχουμε μια σφαιρική εικόνα στο τι της αρέσει.

 

Δεν λέμε ποτέ…

1ον Αν έχει να μας πει κάποια ιδέα για το τι να της κάνουμε (η πελάτισσα μας θα πληρώσει για να ακούσει ιδέες όχι για να μας πει ιδέες)

2ον Αν θα κάνουμε το ίδιο με την τελευταία φορά (η επανάληψη δείχνει απροθυμία στο να προτείνουμε κάτι καινούργιο και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κουράσουμε και να χάσουμε την πελάτισσα μας στο μέλλον όταν κάποιος άλλος συνάδελφος μας της προτείνει κάποια αλλαγή)

 

Ερωτήσεις + Απαντήσεις = Λύσεις

Η σειρά των ερωτήσεων είναι δομημένη έτσι ώστε σε κάθε απάντηση να συμπληρώνουμε μαζί με την πελάτισσα μας ένα παζλ, που στο τέλος θα ικανοποιήσει τις ανάγκες της. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να είμαστε καλοί κι έξυπνοι ακροατές/συνομιλητές, καθώς οι απαντήσεις που θα δοθούν από την πελάτισσα μας οδηγούν και την ροή της διάγνωσης (όσον αφορά στην σειρά των ερωτήσεων), οι μετέπειτα δικές μας απαντήσεις έρχονται να καλύψουν τα κενά και τις όποιες απορίες έχει για την υγεία και την ομορφιά των μαλλιών της όπως και την ευκολία στο πώς να τα φτιάχνει μόνη της στο σπίτι μετά την επίσκεψη της στο κομμωτήριο.
Επιπλέον, φεύγοντας η πελάτισσα μας θα έχει αποκτήσει μια γενικευμένη γνώση για τα μαλλιά της και σίγουρα μια σωστά ενημερωμένη πελάτισσα κάνει την επικοινωνία μας ευκολότερη στο μέλλον.

 

 

O Θάνος Τσάκλας εργάστηκε στα TONI&GUY
Λίβερπουλ και Γενεύης επί σειρά ετων και
σήμερα είναι Head educator στο Thanos
Tsaklas mentoring and hair training system και
Art Director στα κομμωτήρια Vasal.
Για επικοινωνία μαζί του στα Social media
μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook ως
Thanos Tsaklas mentoring and hair training
στο Instagram athanasios_tsaklas και στο
website: www.thanostsaklas.gr

 

 

 

 

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION