HAIR MENTOR: Μόδα και μαλλιά

Μια πολυδιάστατη ερώτηση φέρνει σε αμηχανία τον κομμωτή καθώς η απάντηση που θα δώσει στο «τι είναι στη μόδα;», θα πρέπει να είναι όχι μόνο ειλικρινής αλλά και ορθή.

Από τον Θάνο Τσάκλα

 

Μόδα είναι μια δημοφιλής τάση που αφορά την ένδυση, την υπόδηση, το μακιγιάζ, τα μαλλιά, τα αξεσουάρ ή ακόμα και τα έπιπλα και που υιοθετείται από πολλά άτομα για κάποιο χρονικό διάστημα. Η μόδα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες μεταξύ άλλων πολιτικούς, οικονομικούς, κοινωνιολογικούς και τεχνολογικούς.

Πως η μόδα επηρεάζει την κοινωνία μας;
Έχουμε όλοι παρατηρήσει στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στο κέντρο της πόλης, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, κάποιες περιοχές από σημεία αναφοράς και διασκέδασης να ερημώνουν και έρημα δρομάκια να σφύζουν από μαγαζιά και ζωή. Ο κόσμος μεταφέρεται μαζικά από μέρος σε μέρος χωρίς να υπάρχει κάποια λογική εξήγηση στο φαινόμενο αυτό αφού κανείς δεν τους παρακινεί. Είναι και αυτό μια μορφή μόδας καθώς ο κόσμος προτιμάει δημοφιλή σημεία για να διασκεδάσει, θέλει να είναι στα in στέκια της πόλης, να πηγαίνει εκεί που πάει ο περισσότερος κόσμος, θέλει να βρίσκεται σε μαγαζιά που έχουν καλές κριτικές στο TripAdvisor, στο lifo.gr κλπ. και γενικότερα να ακολουθεί το ρεύμα της εποχής.


Εβδομάδα μόδας
 Καταρχάς, όταν μιλάμε για μόδα, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μας είναι η πασαρέλα. Τα εκκεντρικά ρούχα, τα πολύχρωμα και ιδιαίτερα υφάσματα, τα μοντέλα, οι πόζες και τα φλας των φωτογράφων. Στις κεντρικές πασαρέλες των εβδομάδων Μόδας στο Λονδίνο, Παρίσι και Μιλάνο όσον αφορά την Ευρώπη, γίνονται δυο κολεξιόν μόδας ανά σεζόν. Άνοιξη, Καλοκαίρι & Φθινόπωρο, Χειμώνας. Γυναικεία & Αντρική Οι designers των ρούχων σε συνδυασμό με τους κομμωτές και τους makeup artists κατόπιν δοκιμαστικών και συνεννόησης μεταξύ τους επιλέγουν την ιδιαίτερη εμφάνιση του κάθε μοντέλου ξεχωριστά και την αρμονία όλου του συνόλου.

Η ‘’αρμονία’’ είναι και το δυσκολότερο κομμάτι στις πασαρέλες καθώς ο κάθε ένας έχει διαφορετική άποψη για το πώς θα ήθελε να φανεί η δουλειά του στα μοντέλα σαν μονάδα και στο σύνολο. Τη μεγαλύτερη βαρύτητα όσον αφορά στη γνώμη και την τελική επιλογή την έχουν οι designers, οι οποίοι πέραν του κόστους των ρούχων, την αμοιβή των μοντέλων και την οικονομική συμμετοχή τους στην εβδομάδα μόδας, θέλουν να δείξουν/προωθήσουν τα ρούχα τους. Και τα εντυπωσιακά μαλλιά σε καμία περίπτωση δεν είναι καλή ιδέα για την δουλειά τους καθώς θα κλέβουν τα βλέμματα των προσκεκλημένων.

Προσωπικά έχω βρεθεί σε αρκετές επιδείξεις μόδας εντός και εκτός Ελλάδας ως κομμωτής και δεν θα ξεχάσω πριν μερικά χρόνια, στο Κουρσεβέλ των Γαλλικών ‘Αλπεων, σε επίδειξη ρούχων της Louis Vuitton, μας ζητήθηκε τα μαλλιά των μοντέλων να είναι εντελώς ατημέλητα σαν να τα έκαναν μόνες τους!

Μόδα στα μαλλιά: Η επανάληψη της Αναγέννησης.
Κάποιος βγάζει από το χρονοντούλαπο ένα δημοφιλές στυλ (μόδα) και το φοράει στον δρόμο. Στην συνέχεια, τα εργαστήρια μαλλιών (ακαδημίες κομμωτικής) επεξεργάζονται αυτήν την τάση και την παρουσιάζουν επίσημα στις κολεξιόν τους όχι σαν κάτι νέο, αλλά σαν κάτι φρέσκο.

Αυτή η νέα τάση δοκιμάζεται, φωτογραφίζεται και μοιράζεται μαζικά από περιοδικά μαλλιών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μέχρι που φτάνει στο σαλόνι μας ή στην οθόνη του κινητού μας σαν την ‘must have’ επιλογή από κάποιον διάσημο, κάτι το οποίο εμείς με την σειρά μας θα πρέπει να τροποποιήσουμε και να εφαρμόσουμε σε κάτι πιο εμπορικό όπου θα φορεθεί, θα κάνει τον κύκλο του και θα ξαναμπεί στο χρονοντούλαπο για μερικά χρόνια.

 

Τι είναι τελικά στη μόδα;
Ο Όσκαρ Ουάιλντ είπε πως τίποτε δεν είναι πιο επικίνδυνο από το να είσαι υπερβολικά μοντέρνος. Διατρέχεις τον κίνδυνο να γίνεις ξαφνικά υπερβολικά ξεπερασμένος. Στα χρόνια της δικής μου διαδρομής και εμπλοκής με την μόδα των μαλλιών, κατέληξα πως μόδα είναι ό,τι σε κάνει χαρούμενο, ό,τι σου αρέσει και ό,τι είναι αληθινό επάνω σου. Δεν έχει καμία σημασία να φοράς κάτι που να μην σου αρέσει, να μην σου πηγαίνει ή να μην σε κολακεύει μόνο και μόνο επειδή κάποιος το όρισε σαν την μόδα της εποχής.

Η μόδα έρχεται και (δεν) φεύγει.
Κατά τη γνώμη μου υπήρξαν στυλ κουρεμάτων τα οποία χάθηκαν μέσα στο χρόνο και δεν έλειψαν σε κανέναν. Πολλές φορές κακόγουστα και άλλες ακατανόητα εντυπωσιακά. Υπήρξαν όμως και κουρέματα τα οποία είναι στη μόδα από την πρώτη μέρα της δημιουργίας τους. Ένα από αυτά είναι το κλασσικό καρέ, όπου δεκαετίες τώρα άντεξε και αντέχει πάρα την τάση της εποχής που ορίζει πως θηλυκότητα στην γυναίκα είναι το μήκος των μαλλιών της. Ένα ακόμα κούρεμα στο οποίο έχω μεγάλη αδυναμία και βρίσκει τεράστια απήχηση στο γυναίκειο κοινό είναι το καρέ ντεγκραντέ. Το ασύμμετρο αυτό αριστούργημα με τις πολλές παραλλαγές είναι μια γραμμή που χαρίζει όγκο και φινέτσα και αφαιρεί χρόνο στο styling στο σπίτι αλλά και χρόνια από την ηλικία της πελάτισσάς μας!

 

Πώς ακολουθώ τη μόδα;
Η αλάνθαστη συνταγή για το πώς κάποιος μπορεί να είναι ενήμερος για τις τάσεις της μόδας είναι η γνώση της τάσης και η μετεκπαίδευση για την εφαρμογή της. Πρώτα εξερευνώντας σθεναρά τα περιοδικά και τις ιστοσελίδες μόδας ανακαλύπτοντας επίκαιρες τάσεις από το μαγικό και ατελείωτο κόσμο των μαλλιών και δεύτερον παρακολουθώντας εκπαιδευτικά σεμινάρια για τη εφαρμογή τεχνικών που θα μας χαρίσουν μοντέρνα αποτελέσματα!

 

 

 

O Θάνος Τσάκλας εργάστηκε στα TONI&GUY
Λίβερπουλ και Γενεύης επί σειρά ετων και
σήμερα είναι Head educator στο Thanos
Tsaklas mentoring and hair training system και
Art Director στα κομμωτήρια Vasal.
Για επικοινωνία μαζί του στα Social media
μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook ως
Thanos Tsaklas mentoring and hair training
στο Instagram athanasios_tsaklas και στο
website: www.thanostsaklas.gr

 

 

 

No Comments Yet

Comments are closed

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION