HAIR MENTOR: The Beginning

Ο Αθανάσιος Τσάκλας, Head Educator στο Thanos Tsaklas Mentoring and Hair Training System και Art Director στα κομμωτήρια Vasal, μοιράζεται μαζί μας πολύτιμες συμβουλές που αφορούν κάθε νέο, και όχι μόνο, κομμωτή.

Από τον Αθανάσιο Τσάκλα
Επιμέλεια: Δώρα Μάστορα

 

Κάθε φορά που φτάνει στα αυτιά μου η λέξη εκπαίδευση κάνω ένα γρήγορο flashback στα πρώτα μου βήματα στον χώρο της κομμωτικής, συνειδητοποιώντας πόσο πολύ έχουν αλλάξει τα πάντα γύρω μου και πόσο ακόμα πρόκειται να αλλάξουν στο μέλλον.

Η Ελλάδα, μια χώρα που ήταν και είναι γενέτειρα επιστημών και επιστημόνων σε πολλούς κλάδους, στον κλάδο της κομμωτικής προσπαθεί να ισορροπήσει πατώντας πάνω σε δύο βάρκες, ς’ αυτήν της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που ακολουθεί και αντιγράφει τις μεγάλες και φημισμένες ακαδημίες του κόσμου, και σ’ ένα απαρχαιωμένο και κουρασμένο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν προσφέρει δυστυχώς τα εφόδια που χρειάζεται ένας νέος κομμωτής για να μπει δυναμικά στον χώρο, με αποτέλεσμα να απογοητεύεται και πολλές φορές να τα παρατάει.

Βασική Εκπαίδευση και κριτήρια επιλογής σχολής
Στη βασική εκπαίδευση των κομμωτών ισχύουν ακριβώς οι ίδιοι κανόνες με όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των επαγγελμάτων. Θα πρέπει η επιλογή της σχολής να γίνεται με προσοχή έπειτα από έρευνα για το εκπαιδευτικό μοτίβο που ακολουθεί η κάθε σχολή, για την ισχύ του διπλώματος που προσφέρει, τις εταιρίες προϊόντων που συνεργάζεται μαζί τους, την μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση και βέβαια την μετεκπαίδευση που ανά τακτά χρονικά διαστήματα προσφέρει στους φοιτητές της για να διασφαλίσει την γρήγορη και δυναμική εξέλιξή τους στο επάγγελμα.

Photo by Joshua Rawson Harris on Unsplash

Ο ρόλος της επικοινωνίας στην κομμωτική
Η επικοινωνία είναι μια από τις βασικότερες ικανότητες στην κομμωτική. Η σωστή
επικοινωνία του κομμωτή με τον πελάτη, όπως και με τον συνεργάτη του μες το σαλόνι, είναι το κλειδί της επιτυχίας. Θα πρέπει ο κομμωτής να είναι καλός και έξυπνος ακροατής, να μπορεί να κάνει σωστή διάγνωση και να επικοινωνεί σωστά την υπηρεσία που θα προσφέρει στον κάθε πελάτη και να έχει πάντα μια φιλική, θετική και ουδέτερη στάση απέναντι σε όλους. Αν έχει κατανοήσει απόλυτα αυτό που θέλει ο καλεσμένος του και αν σέβεται τις επιθυμίες και την γνώμη του, θα καταφέρει να αποδώσει στο 100 % ένα σωστό και όμορφο, πάνω απ’ όλα, αποτέλεσμα.

Προϊόντα
Η γνώση και πάλι παίζει τον πρώτο ρόλο στην χρήση και μεταπώληση των προϊόντων. Ο κομμωτής θα πρέπει να γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα προϊόντα τόσο του λουτήρα όσο και του styling για να μπορέσει να προσφέρει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα στον πελάτη, να τον καθοδηγήσει σωστά για την μετέπειτα φροντίδα στο σπίτι και να κερδίσει στο τέλος τον σεβασμό και την εμπιστοσύνη του.

Σημαντικό είναι, επίσης, να εκπαιδεύσει τον πελάτη στην σωστή εφαρμογή των προϊόντων, αλλά και στην διαδικασία του styling που θα αναδείξει το κούρεμα. Αυτό, σημαίνει, έντονη προσπάθεια επικοινωνίας και μετάδοσης της γνώσης.

Social media, ηλεκτρονικά και έντυπα περιοδικά
Ο σύγχρονος νέος κομμωτής καλό θα είναι να έχει έντονη παρουσία και συμμετοχή στα social media. Θα πρέπει να ακολουθεί κομμωτές και εταιρίες προϊόντων στους λογαριασμούς του Instagram – Facebook ώστε να έχει απευθείας ενημέρωση και πρόσβαση για ό,τι νέο παρουσιάζεται σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με την μόδα και την κομμωτική γενικότερα. Τα περιοδικά ή ηλεκτρονικά έντυπα είναι επίσης μια πηγή γνώσης και έμπνευσης.

Τα πρώτα βήματα στο Σαλόνι
Συνήθως αμέσως μετά την βασική εκπαίδευση οι νέοι κομμωτές βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας προσδοκώντας έναν καλό μισθό και μια θέση εργασίας επαγγελματία κομμωτή σε κάποιο μεγάλο και γνωστό σαλόνι της αγοράς.

Αυτό ωστόσο δεν είναι εφικτό, τον πρώτο καιρό, καθώς οι νέοι κομμωτές δεν έχουν την εμπειρία για να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών του καταστήματος και έτσι ξεκινούν σαν βοηθοί ή εκπαιδευόμενοι. Δεν είναι λίγοι αυτοί μάλιστα που χάνουν τον ενθουσιασμό τους μέχρι να κατανοήσουν καλύτερα πως η κομμωτική, ειδικά στα πρώτα βήματα της καριέρας τους, είναι περισσότερο επένδυση παρά επάγγελμα.

Η συμβουλή μου, σαν εκπαιδευτής, είναι να κρατήσουν ζωντανή μέσα τους την αρχική φλόγα που τους ώθησε να ακολουθήσουν αυτό το τόσο δημιουργικό επάγγελμα και με υπομονή και επιμονή θα κάνουν κάθε τους όνειρο πραγματικότητα!

 

 

O Θάνος Τσάκλας εργάστηκε στα TONI&GUY Λίβερπουλ και Γενεύης επί σειρά ετων και σήμερα είναι Head educator στο Thanos Tsaklas mentoring and hair training system και Art Director στα κομμωτήρια Vasal. Για επικοινωνία μαζί του στα Social media μπορείτε να τον βρείτε στο Facebook ως Thanos Tsaklas mentoring and hair training στο Instagram athanasios_tsaklas και στο website: www.thanostsaklas.gr

 

 

 

 

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION