HAIRCUT TRAINING: Reception management

Η αναγκαιότητα της ρεσεψιόν στην post-covid εποχή και μερικές σκέψεις για τον σωστό χρονικό προγραμματισμό του κομμωτηρίου.

Από τον Αντώνη Ριζόπουλο

 

Ας γυρίσουμε λίγο στο 2010. Οικονομική κρίση. Όλοι ψάχνουμε να βρούμε λύσεις για τα τότε δεδομένα. Μείωση τζίρου, ώρα απολύσεων και από που αρχίζουμε; Μα βέβαια από τη ρεσεψιόν. «Λιγότερη δουλειά, σηκώνουμε και εμείς τα τηλέφωνα», λέγαμε. Για κάποιους δούλεψε για κάποιους όχι. Το αποτέλεσμα ήταν να χαθεί η θέση της ρεσεψιονίστ από το μεγαλύτερο ποσοστό των κομμωτηρίων γιατί έτσι «πρόσταζε» η κατάσταση.

Επιστρέφοντας στην σημερινή εποχή και στους περιορισμούς λόγω covid-19, διαπιστώνουμε ότι ο χρόνος είναι χρήμα, που λέγαν και οι παλιοί. Δεν γίνεται να καθυστερούμε, δεν γίνεται να κλείνουμε λάθος ραντεβού! Το σημαντικότερο την σημερινή εποχή είναι να κλείνουμε έτσι τα ραντεβού ώστε να εκμεταλλευόμαστε καλύτερα τον χρόνο μας. Και στην ροή της δουλειάς είναι πολύ δύσκολο να συμβεί αυτό χωρίς λάθη. Όταν τρέχουμε στο τηλέφωνο αφήνοντας συχνά την πελάτισσα δεν μπορεί να έχουμε καθαρό μυαλό. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα μας την δίνει μόνο η επαναφορά της θέσης της ρεσεψιονίστ.

Η άνεση του χρόνου και η εξειδίκευση, μας προδιαθέτουν για άριστο αποτέλεσμα. Η ρεσεψιονίστ θα έχει τον χρόνο να κλείσει το κατάλληλο ραντεβού για την πελάτισσα και για εμάς . Πρέπει να έχει την κατάλληλη εκπαίδευση ώστε να ξέρει ακριβώς τους χρόνους στις υπηρεσίες που προσφέρει το κατάστημά μας, για να εκμεταλλευόμαστε και το τελευταίο λεπτό της μέρας μας.

Λέγοντας για υπηρεσίες, η ρεσεψιόν πρέπει να πουλάει υπηρεσίες από το τηλέφωνο. Με την άνεση χρόνου που διαθέτει, θα πρέπει να προτείνει στην πελάτισσα υπηρεσίες. Καθώς θα επιστρέφουν από τις διακοπές τους (οι πελάτισσες) θα πρέπει να ενημερώνονται για π.χ. θεραπείες ενυδάτωσης, κερατίνη, αναδόμηση, botox και όποια άλλη υπηρεσία έχουμε στα κομμωτήρια μας ώστε να προσπαθεί μέσα από τα τηλέφωνα να αυξάνει τον τζίρο μας.

Ένα άλλο κομμάτι των καθηκόντων της θα πρέπει να είναι η μεταπώληση προϊόντων. Θα πρέπει να την έχουμε εκπαιδεύσει να απασχολεί τις πελάτισσες την ώρα της αναμονής τους για βαφή, ανταύγειες και άλλες εργασίες, να τους μιλάει για το τι μπορούν να χρησιμοποιούν στο σπίτι ώστε να επαναφέρουν τα μαλλιά από την ταλαιπωρία του καλοκαιριού.

Με αυτήν την μέθοδο η ρεσεψιονίστ θα μπορεί να «βγάζει» τα λεφτά της και να είναι αποδοτικό άτομο στην επιχείρηση μας.

Tip

Η εκπαίδευση της ρεσεψιονίστ περιλαμβάνει από το καλωσόρισμα στο τηλέφωνο, την ακριβή αναγκαία διάρκεια για την ολοκλήρωση μίας υπηρεσίας, τις υπηρεσίες που μπορεί να προτείνει σε κάθε πελάτισσα καθώς και την συνεννόηση με τους τεχνίτες για τις προτάσεις προϊόντων.
Είναι, επίσης, υποχρεωτικό να μπορεί να διαχειρίζεται το προσωπικό με βάση το βιβλίο των ραντεβού.

 

 

 

Ο Αντώνης Ριζόπουλος
είναι ιδιοκτήτης
του καταστήματος
beautique Καλλιθέας,
εισηγητής σεμιναρίων
εκπαίδευσης
κουρέματος και
προσωπολογίας. Είναι
καθηγητής στο ΙΕΚ
ΑΚΜΗ. Για επικοινωνία
μαζί του μπορείτε
να τον βρείτε στο
Facebook, Antonio
Rizopoulos.

 

 

 

 

 

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION