HAIRCUT TRAINING: Summer expectations

To καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών, το lockdown δείχνει να τελειώνει και οι απαιτήσεις των καλεσμένων σας αυξάνονται. Ας δούμε μαζί μερικές τεχνικές καλής επικοινωνίας και συνεννόησης με τις πελάτισσες.

Από τον Αντώνη Ριζόπουλο 

 

 

Και να που βλέπουμε καλοκαίρι στον ορίζοντα. Μέσα σε αυτή την λαίλαπα που ζούμε τον τελευταίο χρόνο, έρχεται το καλοκαίρι να μας δώσει μια ακτίνα φωτός και να ανεβάσει την ψυχολογία μας. Να λοιπόν η μεγάλη ευκαιρία μας για να μιλήσουμε για κάτι θετικό στην πελάτισσα. Πως θα χαρεί τον ήλιο και την θάλασσα προστατεύοντας την ποιότητα των μαλλιών της και το χρώμα τους.

Έχουν ειπωθεί πολλά κατά καιρούς. Πολλοί συνάδελφοι θα πουν πως δεν έχουν χρήματα, δεν δουλεύουν, δύσκολη κατάσταση και πολλά άλλα. Και εγώ θα τους απαντήσω ότι οι έρευνες απέδειξαν ότι τα προϊόντα μαλλιών ήταν από τους ελάχιστους τομείς της αγοράς που είχαν μεγάλη ανάπτυξη εν καιρώ πανδημίας. Βλέπετε, η μάσκα δεν αφήνει περιθώρια για μακιγιάζ. Ίσως μόνο στα μάτια. Άρα, το κύριο μέρος που φαίνεται ολόκληρο χωρίς να κρύβεται, είναι τα μαλλιά. Και είναι το μόνο που μπορούμε να περιποιηθούμε και να φανεί.

Τώρα αν συνυπολογίσουμε και τις “ομορφιές” που έχουμε όλοι δει λόγω κλειστών κομμωτηρίων και τις διορθώσεις οι οποίες τις περισσότερες φορές χρειαζόντουσαν ντεκαπάζ, θα καταλάβουμε την αναγκαιότητα της φροντίδας των μαλλιών.

Όλοι οι κομμωτές γνωρίζουμε ότι για να διατηρηθεί βαμμένο και λαμπερό το μαλλί με ντεκαπάζ απαιτεί εξειδικευμένα προϊόντα για το σπίτι. Αν βάλουμε και στην εξίσωση πως λόγω καλοκαιριού ή λόγω ψυχολογικής πίεσης πολλές γυναίκες θέλουν τα μαλλιά τους πιο ανοιχτά, καθώς τα ανοιχτά και φωτεινά χρώματα φέρνουν καλύτερη ψυχολογική διάθεση.

Έτσι, πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα να ενημερώνουμε τις πελάτισσές μας. Δεν θα αναφερθώ στα προϊόντα, αυτό είναι προσωπικό θέμα του καθενός. Όμως, σαμπουάν με αντηλιακό φίλτρο και ενυδατικά στοιχεία, μάσκα ή conditioner και κάποιο προϊόν που μένει πάνω στα μαλλιά είναι άκρως απαραίτητα.

Όσον αφορά τον τρόπο, απλά πρέπει να θέτουμε ερωτήματα: “Θέλετε υγιή και λαμπερά μαλλιά το καλοκαίρι; Αυτή είναι η λύση.”

Αναλύουμε, βέβαια, το τι κάνουν τα προϊόντα για να το γνωρίζουν και οι πελάτες (εκτός από εμάς). Όταν, λοιπόν, θα επιστρέψουν στο μαγαζί μας μετά από ένα μήνα και παραπονεθούν ότι τα μαλλιά τους είναι θαμπά και ξεθωριασμένα (χωρίς να έχουν αγοράσει προϊόντα) εμείς εύκολα θα μπορούμε να απαντήσουμε: “Σας έχω δώσει την λύση. Τώρα εσείς είστε υπεύθυνη για τα μαλλιά σας και όχι εγώ.”

Για το τέλος άφησα την κερατίνη. Αυτό που παρατηρώ σαν τάση, είναι οι γυναίκες να κόβουν τα μαλλιά τους καρέ πάνω από τους ώμους ή και στο ύψος των ώμων. Το συγκεκριμένο μήκος, όμως, δημιουργεί όγκο στο τελείωμα κάτι που σε πολλές δεν αρέσει. Έτσι το πιστολάκι δίνει και παίρνει. Εδώ ανοίγει άλλη μια ευκαιρία για πρόσθετες υπηρεσίες. Ο τρόπος πρότασης πρέπει πια να είναι γνωστός: “Θέλεις να μην υπάρχει τόσος  όγκος και να μην φριζάρουν τα μαλλιά; Η λύση είναι κερατίνη”, και στην συνέχεια αναφερόμαστε στο τι κάνει και τι προσφέρει η κερατίνη.

Ο τρόπος με τον οποίο προτείνουμε πράγματα στην πελάτισσα είναι σημαντικός. Αντί η πελάτισσα να περιμένει από εμάς την λύση, πρέπει να μεταφέρουμε την ευθύνη σε εκείνη. Αυτό είναι το πρόβλημα, αυτή είναι η λύση. Εσύ όμως αποφασίζεις!

Η ενημέρωση  των πελατών και πελατισσών μας είναι πολύ σημαντική. Ακόμα και τα πιο απλά που νομίζουμε πως τα γνωρίζουν πρέπει να τα αναφέρουμε. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τον τζίρο μας, κάτι που όλοι έχουμε ανάγκη μετά από τα lockdown και παράλληλα θα έχουμε ευχαριστημένες πελάτισσες.

 

TIP

Όταν μιλάμε για κάποιο προϊόν στην πελάτισσα είναι καλό να της το δείχνουμε. Θέλει να το δει, να το μυρίσει, να διαβάσει αν όσα της είπαμε τα γράφει και πάνω στην ετικέτα.

 

 

 

Ο Αντώνης Ριζόπουλος
είναι ιδιοκτήτης
του καταστήματος
beautique Καλλιθέας,
εισηγητής σεμιναρίων
εκπαίδευσης
κουρέματος και
προσωπολογίας. Είναι
καθηγητής στο ΙΕΚ
ΑΚΜΗ. Για επικοινωνία
μαζί του μπορείτε
να τον βρείτε στο
Facebook, Antonio
Rizopoulos.

 

 

 

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION