fbpx

Haute Coiffure Stories By Stamatis Karaiskos

Συναντήσαμε τον Σταμάτη Καραΐσκο, Πρεσβευτή της Kerastase & Καλλιτεχνικό Διευθυντή της HCF, στο κομμωτήριό του Sadhu που βρίσκεται σε ένα εκπληκτικό σημείο στην Καστέλλα και μιλήσαμε για τέχνη, μόδα και το Club HAUTE COIFFURE FRANÇAISE στο οποίο αξίζει να γίνει μέλος κάθε κομμωτής που αγαπάει και σέβεται την δουλειά του.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΔΩΡΑ ΜΑΣΤΟΡΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΥΛΑΚΟΣ

 

Είναι παθιασμένος με την δουλειά του και αυτό το καταλαβαίνεις απλά και μόνο κοιτώντας τον να κινείται ή να δημιουργεί στον χώρο του. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό που διακρίνει κανείς αμέσως μόλις συναντήσει τον Σταμάτη Καραΐσκο. Από τις πρώτες κουβέντες που ανταλλάσσεις μαζί του, καταλαβαίνεις την διάθεσή του για το καλύτερο, την αγάπη του για την τέχνη και την πεποίθησή του πως αν θέλει κάποιος να ξεχωρίσει, θα βρει τον τρόπο να το κάνει. Η συζήτηση μαζί του έχει παραπάνω από ενδιαφέρον.

 

Πείτε μας δυο λόγια για την HCF και πόσα χρόνια διατηρείτε μαζί της αυτή την τόσο σημαντική και πολυδιάστατη συνεργασία.

Η HCF αποτελεί ένα Prive Club κομμωτικής, ίσως από τα μεγαλύτερα αυτή τη στιγμή στον κόσμο, που δημιουργεί collections 2 φορές το χρόνο παράλληλα με workshops, παρουσιάσεις και shows τόσο στην Γαλλία όσο και σε πολλές, άλλες χώρες ανά τον κόσμο. Μου ζητήθηκε να γίνω καλλιτεχνικός διευθυντής πριν 6 χρόνια, κάτι το οποίο αποδέχτηκα με μεγάλη χαρά καθώς είναι μια ομάδα που παρακολουθώ, αγαπώ και είμαι μέλος πάρα πολλά χρόνια.

Με 1.300 κομμωτήρια-μέλη σε 40 χώρες, η HCF βρίσκεται παντού. Περιγράψτε μας την δυναμική της.

Η HCF έχει πολλά μέλη, σε πάρα πολλές χώρες και η παρουσία της στο χώρο της κομμωτικής ξεπερνάει τον μισό αιώνα πλέον. Ειδικά σε εποχές που δεν είχαμε το διαδίκτυο και η πληροφορία ήταν περιορισμένη, η ενημέρωση του κλάδου μέσω αυτού του club ήταν απαραίτητη για όλους τους κομμωτές που ήθελαν να βρίσκονται σε ένα υψηλό επίπεδο στο χώρο. Ένας από τους λόγους που παραμένει ψηλά όλα αυτά τα χρόνια είναι και η σχέση της με την L’Oreal Professionel, την μεγαλύτερη εταιρία στο χώρο της κομμωτικής, που βοηθάει τους κομμωτές να εξελίσσονται μέσα από την τεχνογνωσία της περιποίησης και της δημιουργικότητας που τους προσφέρει με τα προϊόντα της. Η HCF λοιπόν μαζί με αυτή την εταιρία βρίσκονται παντού, με πολύ δυναμική εικόνα στο χώρο μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Η κουλτούρα της γαλλικής κομμωτικής είναι άμεσα συνυφασμένη με την HCF. Ποια είναι η φιλοσοφία και τα στοιχεία αυτής της κουλτούρας;

Λέγοντας HCF σε όλους τους κομμωτές έρχεται μια εικόνα από το Παρίσι. Η HCF είναι άμεσα συνδεδεμένη με την γαλλική φινέτσα και κουλτούρα. Η κομψότητα των μαλλιών είναι ένα βασικό στοιχείο της HCF ακόμα και στις πιο avant garde εκδοχές της.

 

Κάθε χρόνο διεξάγεται το Trophy of HAUTE COIFFURE FRANÇAISE. Πρέπει να πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό βραβείο. Ποια είναι τα κριτήρια για να κερδίσει κάποιος αυτό το βραβείο και ποιοι βρίσκονται πίσω από την αξιολόγηση;  

Κάθε χρόνο τα μέλη της HFC έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε έναν μεγάλο διαγωνισμό ο οποίος γίνεται στο Carrousel du Louvre, το HCF Trophy. Τα κριτήρια αφορούν στο χρώμα, το κούρεμα και το total look της δημιουργίας του κάθε κομμωτή που περιλαμβάνει και το μακιγιάζ και τα ρούχα. Οι διαγωνιζόμενοι φτιάχνουν ένα Portfolio με μια φωτογραφία πριν και μετά και τη στέλνουν στο Παρίσι. Οι 10 καλύτεροι που επιλέγονται πραγματοποιούν πασαρέλα μαζί με τα μοντέλα τους στο show του Φεβρουαρίου και εκεί ανακηρύσσεται ο νικητής του διαγωνισμού. Οι κριτές αποτελούν μέλη της καλλιτεχνικής ομάδας της HCF καθώς και άλλοι που έχουν άμεση σχέση με το χώρο της κομμωτικής.

Η HCF βγάζει δυο collection τον χρόνο. Πως επηρεάζουν αυτές την βιομηχανία της κομμωτικής; Πως συνεργάζονται τα μέλη έτσι ώστε να προκύψουν τα trends;

Η HCF βγάζει 2 φορές το χρόνο collections τις οποίες λανσάρει στα μέλη της, στις avant premiers που γίνονται τον Φεβρουάριο και τον Σεπτέμβριο στο Παρίσι. Τα 1.300 μέλη της την επικοινωνούν σε 40 χώρες ανά τον κόσμο. Είναι μια από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές ομάδες που επηρεάζουν τη βιομηχανία της κομμωτικής. Οι collections βγαίνουν από την καλλιτεχνική ομάδα της HCF στο Παρίσι.

Πείτε μας την άποψη σας για την φθινοπωρινή-χειμερινή collection της HCF. Σύμφωνα με αυτή, ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις πάνω στο γυναικείο αλλά και στο ανδρικό κούρεμα και styling;

Η collection φθινόπωρο-χειμώνας 2019-2020 μας μεταφέρει σε μια urban, εμπορική μόδα που είναι προσιτή για να την φορέσει η κάθε γυναίκα και ο κάθε άντρας που θέλει να ακολουθεί τα trend της μόδας. Όσο αφορά στα γυναικεία κουρέματα επικρατεί το αποδομημένο καρέ, το κοντό γεωμετρικό και για τους άντρες και τα κοντά μαλλιά που αναδεικνύουν το φυσικό σχήμα των μαλλιών τους.

Τα hair styles των collection πιστεύετε ότι είναι περισσότερο εμπορικά ή καλλιτεχνικά; Μπορούν οι κομμωτές να τα προσαρμόσουν στη σύγχρονη γυναίκα;

Η collection της HCF αναφορικά με τα κουρέματα και το styling είναι άκρως εμπορική. Όλα μπορούν να φορεθούν από την κάθε γυναίκα και τον κάθε άντρα στο σύγχρονο τρόπο ζωής τους. Η καλλιτεχνική υπόσταση της HCF παρουσιάζεται κυρίως στα shows, που βλέπουμε πιο φαντασμαγορικές εκδοχές, οι οποίες αποτελούν τροφή για σκέψη για τους κομμωτές και μόνο.

 

Διαβάσαμε ότι όσα κομμωτήρια ανήκουν σε μέλη της HCF πρέπει να ακολουθούν κάποιους κανόνες όσο αφορά στην εξυπηρέτηση των πελατών. Επίσης, τι χαρακτηριστικά διαθέτουν οι κομμωτές-μέλη της HCF Greece;

Για τα μέλη της HCF Greece υπάρχουν κάποια κριτήρια όπως είναι η εικόνα του μαγαζιού, οι θέσεις εργασίας καθώς και κάποιοι κανόνες που αφορούν στην εξυπηρέτηση πελατών, όπως το υψηλό service υπηρεσιών. Επιπλέον, λαμβάνεται υπόψη το καλλιτεχνικό προφίλ που διαθέτει ο καθένας. Τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν τα μέλη της HCF είναι και τα κριτήρια που κάνουν κάποιον να μπορεί να είναι μέλος της HCF. Πριν μερικά χρόνια ήταν αρκετά δύσκολο να γίνεις μέλος της, αλλά σήμερα που το επίπεδο έχει ανεβεί αρκετά στο χώρο μας, είναι πιο προσιτό για τον καθένα.

Εσείς, ακολουθείτε τα trends που προκύπτουν; Οι γυναίκες που επισκέπτονται το SADHU Hair είναι δεκτικές σε αυτά; Τελικά, τι έχει μεγαλύτερη σημασία; Ή μόδα ή το προσωπικό στιλ του καθενός;

Το Sadhu Hair και εγώ προσωπικά, εκτός από τα trends της HCF και τις γενικές τάσεις που επικρατούν στο χώρο της κομμωτικής, δημιουργούμε και δικές μας collections 2 φορές το χρόνο για άνοιξη-καλοκαίρι και φθινόπωρο – χειμώνα. Οι πελάτισσες μου είναι πάντα θετικές και περιμένουν με αγωνία κάθε φορά που είναι να τους προτείνουμε κάτι καινούργιο. Η μόδα στα μαλλιά προσαρμόζεται κάθε φορά με το προσωπικό στυλ του καθενός χωρίς να χρησιμοποιούμε κανόνες Copy paste, το οποίο είναι αρκετά δύσκολο να φορεθεί στον κάθε άνθρωπο. Η μόδα προσαρμόζεται στο προσωπικό στυλ του καθενός.

Τι περιμένουμε για την επόμενη σεζόν; Μπορείτε να μας αποκαλύψετε κάποια νέα ή να μας υποψιάσετε για αυτά που έρχονται;

Για την επόμενη collection μπορούμε να μιλήσουμε από τον Ιανουάριο και μετά, γιατί είναι ακόμα προς υλοποίηση. Δυο στοιχεία που μπορώ να δώσω είναι: αποδομημένα και οργανικά μαλλιά.

 

Πως μπορούν οι κομμωτές να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους έτσι ώστε να μην βλέπουν την κομμωτική σαν ένα επάγγελμα; Να αφεθούν λίγο.

Βλέπουμε καλούς επιχειρηματίες καθώς και καλούς καλλιτέχνες Έλληνες κομμωτές. Θα έλεγα ότι τα νέα παιδιά πρέπει να ασχοληθούν με τη καλλιτεχνική πλευρά τους, να δείχνουν τις δουλειές τους και να περάσουν σε άλλο level. Εκτός από το γεγονός ότι πρέπει να ανέβει σαν κλάδος η κομμωτική, μπορούμε και έχουμε τη δυνατότητα να δείξουμε τη δουλειά μας και στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι έχουμε φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο και δεν πρέπει τα παιδιά να διστάζουν να ανεβαίνουν στο πλατό, να κάνουν φωτογραφίσεις και να δείχνουν τη δημιουργικότητα που έχουν μέσα τους.

 

Με λίγα λόγια προτείνετε να κάνουν οι κομμωτές δυο φορές τον χρόνο την δική τους κολεξιόν.

Τους το προτείνω, αλλά τους προτείνω και να μπαίνουν και σε καλλιτεχνικές ομάδες όμως η HCF, που έχουν τη τεχνογνωσία και μπορούν να τους εκπαιδεύσουν και να τους βοηθήσουν να πάρουν τα στοιχεία που χρειάζονται για να κάνουν παρουσιάσεις ή και φωτογραφίσεις.

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION