Το Metropol Salon είναι ένα από τα πιο κομψά beauty places στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Μητροπόλεως, όπως υποδηλώνει άλλωστε κι η ονομασία του χώρου.
Συνέντευξη στην Τίνα Παππά
Εμείς μιλήσαμε με την ιδιοκτήτριά του, Ειρήνη Καραμητρούση, σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για τις ιδιαίτερες ανάγκες ενός σύγχρονου χώρου ομορφιάς, τη ζωή μετά την πανδημία, τις εμπειρίες και τα ταξίδια που της χαρίζουν έμπνευση, τις γυναίκες του 21ου αιώνα, και τα προσωπικά της όνειρα για το μέλλον. Σας προσκαλούμε να γνωρίσετε την Ειρήνη και τον όμορφο χώρο της.
-Ειρήνη, ομορφιά και γυμναστική. Υπήρχαν και τα δύο στη ζωή σου. Τι ήταν αυτό που έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την τελική σου επιλογή να ανοίξεις ένα beauty salon;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα ασχολιόμουν ενεργά με τον αθλητισμό. Αυτό με οδήγησε στη συνέχεια στις σπουδές μου στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής του Α.Π.Θ.
Οφείλω πολλά στον αθλητισμό, γιατί ταυτόχρονα με τις αξίες και τις αρχές της οικογένειάς μου, έμαθα να λειτουργώ με πρόγραμμα, πειθαρχία, αφοσίωση στη δουλειά, επιμονή και υπομονή. Από μικρή είχα έναν έντονο δυναμισμό και ένιωθα σιγουριά για τις δυνάμεις μου. Ήξερα να βάζω στόχους και πώς να τους πετυχαίνω.
Όλα αυτά τα αναφέρω γιατί έπαιξαν το ρόλο τους, στο να καταφέρω να δημιουργήσω και να διαχειριστώ μια επιχείρηση υπηρεσιών ομορφιάς, με τις μεγάλες απαιτήσεις που πλέον έχει ένας τέτοιος χώρος.
Τις ίδιες απαιτήσεις έχει και ένας χώρος εκγύμνασης, όπως για παράδειγμα το γυμναστήριο στο οποίο εργάστηκα την εποχή πριν το Metropol. Λατρεύω να εξυπηρετώ, νομίζω γεννήθηκα για να δουλεύω στο κομμάτι παροχής υπηρεσιών. Ακόμη και τον πιο ιδιαίτερο πελάτη είναι τεράστια χαρά για μένα να τον εξυπηρετήσω και να του προσφέρω απλόχερα ικανοποίηση μέσω των υπηρεσιών μας.
Όταν αποφάσισα να δημιουργήσω το χώρο, ποτέ δεν σκέφτηκα το κέρδος που ενδεχομένως θα μου αποφέρει αλλά το πώς θα ευχαριστήσω τον κόσμο που θα μας επισκέπτεται.
-Πως πιστεύεις ότι πρέπει να είναι ένας χώρος ομορφιάς για να αποτελεί παράδειγμα και παράλληλα να διαφοροποιείται από αυτό που συνήθως βλέπουμε στην Ελλάδα;
Έχω πολύ διαφορετική οπτική σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των χώρων ομορφιάς όπως υπάρχουν και λειτουργούν σήμερα, κι αυτό προσπαθώ να μεταδώσω και σε όλη την ομάδα μου στο Metropol.
Στη νέα δεκαετία που διανύουμε, αλλάζουν πολλά πράγματα όσο προχωράμε, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να αφορά στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Αυτό ουσιαστικά είναι και το κριτήριο διαφοροποίησης των επιχειρήσεων, το πώς νιώθει ο πελάτης, ποιά ήταν η εμπειρία του μέσα στο χώρο, η ανθρωπιά στη συμπεριφορά απέναντί του αλλά κι ο επαγγελματισμός.
Σήμερα μιλάμε για ένα νέο είδος εξυπηρέτησης, εννοώντας το service design, με άλλα λόγια το σχεδιασμό της υπηρεσίας μας βάσει της εμπειρίας και των αναγκών του πελάτη.
Η ομάδα πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει και αυτό γίνεται αντιληπτό από τον πελάτη, ο οποίος έχει πλέον και προσδοκίες και υψηλές απαιτήσεις.
Το τρίπτυχο για μένα είναι: οι άνθρωποι, το περιβάλλον κι η διαδικασία. Οι χώροι ομορφιάς δεν διαφέρουν σε τίποτα από μία μεγάλη εταιρεία, με την έννοια του ότι χρειάζονται πραγματική οργάνωση σε όλους τους τομείς, ορθή διοίκηση, έρευνα, σχεδιασμό, ανάλυση, συνεχής εξέλιξη.
-Πες μου λίγα λόγια για το δικό σου χώρο. Πώς θα τον περιέγραφες και σε τι διαφέρει πιστεύεις από άλλες επιχειρήσεις του είδους;
Στο Metropol, λοιπόν, προσπαθώ να υλοποιήσω όλα αυτά που φέρνει η νέα δεκαετία στο χώρο μας, αυτά που ήδη ανέφερα. Το προσωπικό μας είναι το Α και το Ω, γιατί η εξυπηρέτηση των πελατών μας είναι μία ομαδική εργασία, είναι ένας στόχος που μπορούμε να πετύχουμε μόνο ως ομάδα. Γνωρίζουν, άλλωστε, καλά όλοι τους πως αποτελούν μέρος της ποιότητας που απολαμβάνει ο πελάτης.
Η μεγαλύτερη μου επένδυση ήταν στη δημιουργία αυτής της ομάδας, για να μπορέσουμε μαζί να υλοποιήσουμε την παροχή υπηρεσίας σε ένα υψηλότερο επίπεδο. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πολλά διαφορετικά πράγματα: Την προετοιμασία του χώρου όπου θα δεχτούμε τους πελάτες μας, την κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού και την παροχή της απόλυτης υπηρεσίας, την ανθρώπινη, συναισθηματική επικοινωνία με τους πελάτες, παρέχοντας ταυτόχρονα καινοτομίες και μία ιδιαίτερη, διαφορετική αίσθηση…
Η φιλοσοφία μας στο Metropol είναι πως ο πελάτης είναι το κεντρικό πρόσωπο στο χώρο μας, κ εμείς καλούμαστε να δώσουμε πάντα το κάτι παραπάνω από αυτό που προσδοκά.
-Η πανδημία στάθηκε ιδιαίτερα σκληρή με κάποια επαγγέλματα και επιχειρήσεις, ανάμεσά τους και τους χώρους αισθητικής και ομορφιάς. Πώς ήταν για σένα αυτή η περίοδος;
Η πανδημία έφερε μεγάλες ανατροπές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων υπηρεσιών ομορφιάς. Προσωπικά, όλη αυτήν την περίοδο δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό μου αρνητική σκέψη, ήμουν αυτή που έδινε ώθηση στην ομάδα για τις καλύτερες μέρες που θα έρχονταν. Διαπίστωσα επίσης πως ήταν μία τεράστια ευκαιρία να ασχοληθώ με δραστηριότητες, σε σχέση με την επιχείρηση πάντα, που πριν δεν είχα ποτέ το χρόνο κάνω.
Παρακολουθήσαμε σεμινάρια, κάναμε online meeting, δοκιμάσαμε νέα προϊόντα, τεχνικές και θεραπείες. Σχεδιάσαμε διαφορετικά τις υπηρεσίες μας και τώρα είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα.
-Τώρα επιστρέφουμε σιγά σιγά και εύχομαι ο χειμώνας να κυλήσει πιο εύκολα στη χώρα μας. Με τι διάθεση γύρισες στο χώρο σου; Σου ενέπνευσε κάποια αλλαγή όλο αυτό το διάστημα;
Οταν αγαπάς και απολαμβάνεις τις ώρες που βρίσκεσαι στο χώρο εργασίας και ξαφνικά τον στερείσαι, δεν είναι καθόλου ευχάριστο.
‘Ολο αυτό το διάστημα ήταν σίγουρα πολύ αρνητικό για μένα και την ομάδα μου, η στέρηση της καθημερινής μας ψυχαγωγίας, της καθημερινής επαφής και προσφοράς, από όλους μας και για όλους μας. Γιατί όλοι ευχόμαστε να έχουμε αφήσει πίσω αυτή την εποχή οριστικά… Αλλά αναπλήρωσα μέρος του κενού, μελετώντας πολύ, διορθώνοντας λάθη και παραλείψεις, επανεκτιμώντας αυτό που εισπράττω από τη δουλειά μου και συνειδητοποιώντας, εν τέλει, πόσο σπουδαία είναι!
-Ως μια γυναίκα που ασχολείται με την ομορφιά και δηλώνει ότι αγαπά τις άλλες γυναίκες, τι είναι για σένα η ομορφιά σήμερα;
Καθημερινά, συναναστρέφομαι με πολλές γυναίκες. Στα μάτια μου οι γυναίκες είναι οι ηρωίδες της σύγχρονης εποχής, αγαπώ τις γυναίκες και με κάθε ευκαιρία τις στηρίζω, με το δικό μου τρόπο. Η σύγχρονη γυναίκα καλείται να ανταποκριθεί σε πολλαπλούς ρόλους, παράλληλα όμως δεν θα πρέπει να ξεχνά τον εαυτό της.
Για μένα η ομορφιά στη σημερινή εποχή δεν έχει να κάνει με αυτό που βλέπει ο θεατής. Ομορφιά είναι η κομψότητα, το να νιώθεις καλά με αυτό που σου έδωσε ο Θεός και να το εκπέμπεις. Να αγαπάς τον εαυτό σου όπως ακριβώς είναι. Ομορφιά επίσης είναι η νοημοσύνη, η αρετή, αλλά πιο σπουδαία, και ανώτερη όλων, είναι η εσωτερική ομορφιά. Η ομορφιά της ψυχής, η εσωτερική εκείνη ωραιότητα που δεν παλιώνει, δεν γερνάει ποτέ, αλλά αντιθέτως όσο περισσότερο καλλιεργείται, τόσο αυξάνεται.
-Είναι επιλογή σου να απευθύνεσαι κυρίως στο γυναικείο κοινό και αν ναι, γιατί;
Έχω μία ιδιαίτερη σχέση με τις γυναίκες. Παρακολουθώ στα μάτια της καθεμιάς τις αγωνίες και τις ανησυχίες, τους φόβους και τις αναστολές, τη διαρκή μάχη για να ανταποκριθούν στις πολλές απαιτήσεις της καθημερινότητας. Είναι όλες σπουδαίες, η καθεμία στον δικό της ρόλο.
Επίσης, συμμετέχω σε ομάδες που βοηθούν τις γυναίκες και αυτό είναι κάτι που μου αφήνει μία πολύ γλυκιά αίσθηση ευφορίας.
-Ταξιδεύεις; Αν ναι, μπορείς να θυμηθείς που στο εξωτερικό είδες κάποιο χώρο που να θαύμασες και να θέλησες να αντιγράψεις δημιουργικά; Ποιες είναι οι αναφορές σου, ποιούς αντίστοιχους χώρους στην Αθήνα, την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό ξεχωρίζεις;
Κάθε φορά που ταξιδεύω σε κάποιον καινούργιο προορισμό, φροντίζω να επισκέπτομαι και έναν χώρο ομορφιάς, όχι φυσικά για να αντιγράψω κάποια ιδέα, άλλα για να δημιουργήσω νέες ιδέες, να βρεθώ στην πλευρά του πελάτη και να παρατηρήσω τι είναι αυτό που με κάνει να αισθάνομαι άνετα, αλλά και τι είναι αυτό που θα έπρεπε να αποφύγουμε.
Πάντα πρέπει να μπαίνουμε στη θέση του πελάτη και μάλιστα του πιο απαιτητικού. Στο πρόσφατο ταξίδι μου στο Λονδίνο επισκέφθηκα τη γνωστή αλυσίδα κομμωτηρίων Τoni and Guy, όπου θαύμασα τον επαγγελματισμό της ομάδας και την εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας απ’ όλους προς όλους τους πελάτες. Αισθάνεσαι σαν να μπαίνεις σ’ ένα ακριβό εστιατόριο, ή σ’ ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων.
Παρακολουθώ διάφορα salons και σε άλλες χώρες, στη Νέα Υόρκη, στο Βερολίνο, αλλά και στην Ελλάδα. Βλέπω βίντεο από το εξωτερικό, προσπαθώ να εισπράττω ερεθίσματα και να τα εφαρμόζω με τον πιο κατάλληλο τρόπο. Τέτοιοι χώροι αποτελούν οδηγό για μένα.
-Πως περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;
Είναι αλήθεια πως έχω ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, οι απαιτήσεις της δουλειάς είναι πολλές, έχουμε συνεχή επαφή με τους πελάτες, ένα ολόκληρο δίκτυο επικοινωνίας, εκπαιδεύουμε και κάνουμε meeting με το προσωπικό, κι όλα αυτά τις ώρες που είναι κλειστό το μαγαζί, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πως λειτουργούμε 6 μέρες την εβδομάδα και πολλές ώρες καθημερινά…
Η οικογένειά μου είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μου και κίνητρο για να προχωρήσω και να υλοποιήσω νέους στόχους. Από εκεί αντλώ δύναμη για να συνεχίσω, έτσι λοιπόν ο ελεύθερός μου χρόνος είναι αποκλειστικά αφιερωμένος σε όμορφες οικογενειακές στιγμές και κυρίως στον αγαπημένο μου προορισμό, που με ηρεμεί, με χαλαρώνει και με αποσυμπιέζει, θα έλεγα: στο νησί της Θάσου.
-Ποιές πιστεύεις ότι θα είναι οι τάσεις τους επόμενους μήνες; Πώς πιστεύεις ότι επηρέασε η πανδημία τις ανάγκες και τις επιθυμίες των γυναικών γενικά, και ειδικότερα των δικών σου πελατισσών;
Η πανδημία άλλαξε πολύ τις επιθυμίες των γυναικών, τη διάθεση και τις τάσεις. Με το άνοιγμα των καταστημάτων, υπήρχε μία έντονη διάθεση ανανέωσης και αλλαγής, αλλά κυρίως για ψυχολογικούς λόγους, όπως έχουμε συμπεράνει.
Παράλληλα, αντιμετωπίσαμε και το φαινόμενο των πελατισσών που αμέλησαν την καθημερινή τους περιποίηση και αραίωσαν τις επισκέψεις τους στο κομμωτήριο. Τώρα βέβαια όλα επανέρχονται, σιγά-σιγά, στους κανονικούς ρυθμούς της καθημερινότητας. Στους χώρους των κομμωτηρίων και της αισθητικής ωστόσο επικρατεί μια διαρκής αίσθηση ανανέωσης, οι τάσεις και τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και εξελίσσονται, πάντα έρχονται καινούργια πράγματα να προστεθούν, νέες τεχνικές και στυλ, σε χρώματα και κουρέματα.
-Πλάνα για το μέλλον;
Αν με ρωτάς εμένα για πλάνα… δεν θα σταματήσω να μιλάω (γέλια)!
Δεν σταματούν τα όνειρά μου, πάντα έτσι ήμουν και είναι η αλήθεια ότι έχω πολλά… Ωστόσο, πάντα επικεντρώνομαι με σοβαρότητα στον εκάστοτε στόχο μου, και προχωράω, με προσήλωση και σταθερά βήματα. Ποτέ δεν παίρνουν τα μυαλά μου “αέρα”, θέλω να αναλαμβάνω και να δημιουργώ πράγματα που να είμαι σε θέση να ελέγχω πλήρως.
Ξέρεις, κατά καιρούς έχουν έρθει πολλοί είτε από το χώρο μας, είτε απλοί γνωστοί και με ρωτούν γιατί δεν προχώρησα στη δημιουργία μίας ακόμη τέτοιας επιχείρηση, στην ίδια την πόλη μας ή αλλού, μου ζητάνε συνεργασίες ή και το franchise του ονόματός μας. Είμαι ανοιχτή σε νέες ιδέες, αλλά μόνο όταν είμαι σε θέση να εξασφαλίσω την ίδια οργάνωση, την ίδια ποιότητα στη διαχείριση.
Η συνήθης τακτική του να δημιουργώ μαγαζιά για τη δημιουργία οικονομικού κέρδους και μόνο δεν με αφορά, με αφορά να δημιουργήσω ένα όνομα που για τους πελάτες μου θα είναι ταυτισμένο με μια αίσθηση ικανοποίησης, τη γλυκιά αίσθηση του καλωσορίσματος και της εξαιρετικής διάθεσης.
Προς το παρόν, διαθέτω εδώ και 6 χρόνια αυτόν τον πανέμορφο χώρο στο πιο κεντρικό σημείο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Μητροπόλεως, κι επικεντρώνομαι σε αυτόν με όλη τη δύναμη της αγάπης μου.
Και παρότι το Metropol κατασκευάστηκε κάτω από τη στενή παρακολούθηση σπουδαίων αρχιτεκτόνων, έχω δρομολογήσει την ανακατασκευή και ανακαίνιση ενός μέρους του το επόμενο διάστημα, καθώς είμαστε στο στάδιο όπου θα προσθέσουμε επιπλέον υπηρεσίες ομορφιάς. Με αυτήν την αλλαγή θεωρούμε πως θα είμαστε έτοιμοι να δώσουμε στο χώρο μας μια εικόνα πολύ ομορφότερη, πιο λειτουργική και διαφορετική, που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών μας.
INFO
METROPOL SALON
Μητροπόλεως 29, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2314 026 200
www.metropol-salon.gr