MARKETING: Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Facebook; Τι ανάρτηση πρέπει να κάνω;

Είχαμε πει και παλαιότερα πως το νέο αγαπημένο σας εργαλείο, το Instagram, δεν βοηθάει στην κατάταξη της Google. Το Facebook, όμως, το κάνει!

Από τον Ιωάννη Τσιβγούλη

 

Tο 2018, το Facebook είχε δεχτεί πλήγμα καθώς πολλοί χρήστες του έφυγαν επειδή στο timeline τους έβλεπαν μεγάλη προβολή διαφημίσεων. Μετά από αυτό, αποφάσισε το 2019 να αλλάξει τον αλγόριθμο του για να προσεγγίσει πάλι τους χρήστες που έχασε. Να θυμόμαστε πάντα πως παραμένει κοινωνικό δίκτυο και έτσι πρέπει να συμπεριφερόμαστε για να μας δει και να μας προτιμήσει…

Ο Zuckerberg λοιπόν, ανακοίνωσε πως θα βλέπουμε λιγότερο αναρτήσεις επαγγελματικών σελίδων και περισσότερο φίλων μας για να ξανακάνει ελκυστικό το προϊόν του. Άρα βλέπουμε λοιπόν περίπου το 12,5% των σελίδων που ακολουθούμε και έχουμε αλληλεπιδράσει κάποια στιγμή στο παρελθόν.

Τι σημαίνει αυτό; Αν κάναμε κάποιο σχόλιο, κάποιο like ή κοινοποίηση παλαιότερα, ο αλγόριθμος θα καταλάβει ότι ενδιαφερόμαστε για αυτό, καθώς και παρόμοιο συναφές περιεχόμενο και θα μας δείχνει αυτό συχνότερα. Συνεπώς χρειαζόμαστε αλληλεπιδράσεις που είναι δωρεάν, αλλιώς πρέπει να κάνουμε χορηγούμενες διαφημίσεις, αρκετές κιόλας θα έλεγα, αφού αν δεν ξέρουμε να στοχεύσουμε σωστά, πετιούνται στον κάδο τα χρήματα μας.

Στόχος του Facebook είναι πλέον να περνάμε καλά και να παραμένουμε σ’ αυτό το social μέσο και όχι να πηγαίνουμε σε άλλες πλατφόρμες. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας είδα πολλές επιχειρήσεις, κομμωτηρίων π.χ., να «ενδιαφέρονται» για τα μαλλιά των πελατών τους ανεβάζοντας συνεχώς αναρτήσεις που στόχευαν σε πώληση, προφανώς. Το έμπειρο μου μάτι το κατάλαβε και με ενόχλησε ιδιαίτερα, σε κάποιους ίσως πέρασε πιο ανάλαφρα. Anyway, αυτό είναι προσωπική μου τοποθέτηση που αρκετοί το νιώθουν επίσης, όπως άκουσα και από επαγγελματίες από την αγορά…

photo: Priscilla du Preez-unsplash

Το newsfeed του Facebook, η σελίδα του δηλαδή που κατεβαίνει προς τα κάτω και μας δείχνει τα πιο πρόσφατα άρθρα και δημοσιεύσεις, ολοένα και μικραίνει αφού, προφανώς, δεν μπορεί να τα χωρέσει όλα. Επιλέγει, λοιπόν, να μας δείξει ποιοτικά post, συναφή με καλλυντικά π.χ. αν καταλάβει ότι μας αρέσουν ή με αυτοκίνητα π.χ. στο ανδρικό κοινό κ.λπ. Για να μας δείξει, λοιπόν, και την ανάρτηση που κάνατε ως επαγγελματική σελίδα, πρέπει να πληρωθεί πλέον (χορηγούμενη)!

Για να διασφαλίσουμε πως οι φίλοι της σελίδας μας βλέπουν, μπορούμε να κάνουμε και το εξής χρήσιμο: Πατώντας like ή follow στη σελίδα μας, στο κουμπί «ακολουθείτε» έχει ένα βελάκι στα δεξιά που λέει «να εμφανίζονται πρώτα», ΝΑΙ στις ειδοποιήσεις και ενημερώσεις!

Προτρέψτε τους να κάνουν αυτό. Τέλος, δοκιμάστε να συνεργαστείτε με έναν ειδικό και κάντε τις κατάλληλες διαφημίσεις με μικρού μεγέθους αλλά στοχευμένο κοινό.

 

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΟΥ

  1. Καλό θα ήταν να έχουμε πολύπλευρη παρουσία και με ιστοσελίδα-blog και να επενδύσουμε στο seo αυτής, δηλαδή να τη βγάλουμε στην πρώτη σελίδα της Google ώστε ο κόσμος να μας βλέπει κι από εκεί. Δύσκολο κομμάτι, αλλά όχι ακατόρθωτο. Προσωπικά έχουμε φτάσει στην κορυφή αρκετές ιστοσελίδες ακόμα και με ένα άρθρο μας!
    Για παράδειγμα, ο φίλος και συνεργάτης μας Θέμης Παπαδόπουλος και το περιοδικό του MY EXTENSION, τo οποίο έχει κάνει εξαιρετική δουλειά ήδη. Αναζητώντας κάποιος «instagram κομμωτηρίου» βγαίνει πλέον στην 1η θέση και στην 1η σελίδα της Google!
    Πρέπει, φυσικά, ένα site να έχει χτιστεί σωστά από την αρχή, με επαγγελματίες που ξέρουν καλά τη δουλειά τους. Αλλιώς είναι σαν να κάνουμε ανακαίνιση στα παράθυρα του σπιτιού μας, ενώ οι κολόνες είναι ετοιμόρροπες.
  1. Μια καλή, επίσης, μέθοδος είναι το email marketing αφού εκεί πλέον έχουμε προσωπική επαφή, γνωρίζουμε ποιος το άνοιξε και πόσες φορές! Μαγικό ε;
photo: Charles Deluvio-unsplash
  1. Δοκιμάστε και το Pinterest. Στην αναζήτηση φωτογραφιών το βλέπω αρκετές φορές μπροστά μου. Άρα κάνει καλό seo φίλες και φίλοι μου! Πώς λέμε κάνει καλό καφέ;  Σε αυτό χρειάζεστε καλές φωτογραφίες με τίτλους. Σας βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας, αν βέβαια έχετε να δείξετε φωτογραφίες αξιόλογες (π.χ. κομμωτήριο, ξενοδοχείο, τουρισμός, χόμπυ κ.λπ.). Ένα λογιστικό γραφείο, ένας δικηγόρος π.χ. τι να δείξει; Το Ε9;

 

  1. Για το Instagram τα έχουμε πει αναλυτικά. Εκπληκτικό μέσο για φωτογραφίες και brand name, αλλά προβλέπω να καεί και αυτό όπως το Facebook μελλοντικά. Έχει γεμίσει από influencers που πουλάνε μούρη και θα κουράσει όλο αυτό εκτιμώ μελλοντικά. Δε χρειάζεται προς το παρόν πολλές διαφημίσεις και υψηλό budget . Εδώ πλέον παίζουν πολύ τα carousel, stories κ.τ.λ. Κλασικό και δυνατό μέσο αλληλεπίδρασης με πολλά σχόλια, likes, shares.

 

 

 

Ο Ιωάννης Τσιβγούλης είναι Marketing and communication manager (Καποδιστριακό Αθηνών), Digital marketing expert (Google certification, Facebook ads, Google ads) και σύμβουλος
κομμωτηρίων.
Contact details: Φίλωνος 79-81, Πειραιάς. Mob: 690 8090643, www.manageronline.gr / Fb: Ioannis Tsivgoulis.

 

 

 

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION