MARKETING: Facebook Ads VS Google Ads

Τα #Facebook #Ads και τα #Google #Ads αποτελούν σήμερα τις πιο γνωστές και αποτελεσματικές διαφημιστικές πλατφόρμες. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Από τον Ιωάννη Τσιβγούλη

 

Τα Google Ads έχουν τη δυνατότητα προβολής διαφημίσεων

• Στο search console, με τα Search Ads, τα οποία στοχεύουν σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά (με τις διαφημίσεις να εμφανίζονται πάνω και κάτω από τα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα των αναζητήσεων στη Google). Π.χ #κομμωτήριο στην #Αθήνα για #ξανθά. Εδώ γίνεται στην κυριολεξία ένας πλειστηριασμός. Το κόστος διαφέρει και ποικίλει, ανάλογα τη λέξη-κλειδί και τον ανταγωνισμό.

• Στο κανάλι του YouTube (οι διαφημίσεις εμφανίζονται στην αρχή αλλά και κατά τη διάρκεια των video, εκνευριστικό, το ίδιο πιστεύουμε κι εμείς..)

• Στο δίκτυο προβολής, το οποίο ονομάζεται Display, οι διαφημίσεις εμφανίζονται κυρίως σε ιστοσελίδες που φιλοξενούν Google Ads και είναι συναφείς με το περιεχόμενο της σελίδας που διαφημίζεται. Εδώ το κόστος είναι χαμηλότερο και στοχεύει σε brand awareness, δηλαδή σε αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης. Εδώ υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής ανά 1.000 εμφανίσεις και όχι ανά κλικ όπως στο search.

To κόστος και στα τρία κανάλια ξεκινά από 20 ευρώ/μήνα για τη Google

Τα Facebook Ads εμφανίζονται στις αναρτήσεις σε Facebook και Instagram, στα Stories, στο Messenger. Στοχεύουν σε χρήστες με συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, βάσει συμπεριφορών και προτιμήσεων. Εδώ το κόστος δεν υπολογίζεται ανά κλικ,αλλά στην αρχή της διαφήμισης με βάση το ποσό που θα ξοδευτεί και τις πόλεις που στοχεύσαμε. Tο Facebook αναφέρει πόσοι περίπου θα το δουν, (εκτιμώμενη απήχηση). Το κόστος ξεκινάει από 1 ευρώ/ μέρα και το διαφημιστικό πρόγραμμα μπορεί να διαρκέσει μόνο μια μέρα, ενώ στη Google έχουμε απαραίτητα ολόκληρο μήνα προβολής της διαφήμισης. Ανάλογα το marketing plan που έχουμε φτιάξει για την επιχείρηση μας (σημαντικότατο), εστιάζουμε σε πωλήσεις προϊόντων ή υπηρεσιών, ή απλά ενίσχυση του Brand name μας.

 

Ας μιλήσουμε για το Facebook…

Προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να διαφημίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, καθώς έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε και όχι ως διαφημιστική πλατφόρμα. Σύμφωνα με έρευνες, υπάρχουν 6 εκ. περίπου χρήστες στην Ελλάδα. Είναι γεγονός όμως ότι οι χρήστες του Facebook δεν αναζητούν ενεργά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Bρίσκονται σε μια social media πλατφόρμα, η οποία έχει δημιουργηθεί για να φέρνει κοντά ανθρώπους, να ενισχύει την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών του και να παρέχει ευχάριστο περιεχόμενο, χωρίς να εστιάζει στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, άσχετα αν, πλέον, ο χρήστης βομβαρδίζεται από διαφημίσεις τις οποίες επιλέγει ο αλγόριθμος!

Αυτό σημαίνει ότι το Facebook διαθέτει δεδομένα για τους χρήστες του π.χ. οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, επαγγελματική κατάσταση και άλλα, τα οποία αξιοποιεί, για να τους προσφέρει το κατάλληλο περιεχόμενο. Το Facebook προσφέρει στους διαφημιζόμενους πολλές επιλογές στόχευσης των ενδιαφερόμενω, αλλά και online συμπεριφορών που ταιριάζουν με το περιεχόμενο της διαφήμισης. Αυτό, κατά τη γνώμη μας είναι που κάνει τη διαφορά στη #διαφήμιση στο #Facebook, καθώς και οι πολλές επιλογές δημιουργικού, φώτο ή βίντεο που είναι πιο καλαίσθητες από του Google Search. Το στοχευμένο κοινό ορίζεται από τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά των χρηστών, τόσο εντός της πλατφόρμας, αλλά μέσω και της συγγενικής πλατφόρμας #Instagram. Αυτά τα δύο συνδέονται έχουμε πει και στο παρελθόν.

Οι διαφημίσεις αυτές δημιουργούνται χρησιμοποιώντας Facebook Ads Manager ή Business Manager. Αν το #πλάνο #μάρκετινγκ που έχουμε φτιάξει είναι δομημένο σωστά, μετρώντας τον ανταγωνισμό, τα δημογραφικά κριτήρια, την εποχικότητα, τις τιμές και άλλα κριτήρια, μπορούμε να έχουμε άμεσα πώληση από τη διαφήμιση μας!

Θα χρειαστείτε κι ένα call to action, δηλαδή έξυπνη προτροπή και παρακίνηση αγοράς.

 

Ας μιλήσουμε για Google Ads…

Η Google είναι μηχανή αναζήτησης που δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προβάλλονται στο δίκτυο της με διαφημίσεις.

Όσον αφορά στα Google Search Ads, εμφανίζονται κυρίως στην κορυφή των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης (αλλά και στο τέλος), ανάλογα το κόστος, τη δομή της διαφήμισης, τη landing page και άλλες παραμέτρους. Στην Google, οι χρήστες αναζητούν ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, αυτός είναι και ο ρόλος της εξάλλου. Εάν μπορείς να δώσεις τις ακριβείς πληροφορίες που αναζητούν, τότε θα δώσεις μεγαλύτερη αξία στο καταναλωτικό κοινό, δημιουργώντας παράλληλα μια καλή εντύπωση για το brand σου.

Σε αντίθεση με τα Facebook Ads, οι διαφημίσεις της Google προβάλλονται σε μεγάλο βαθμό από λέξεις-κλειδιά και όρους αναζήτησης. Για να δημιουργήσεις μια διαφήμιση στην Google, ως διαφημιζόμενος, θα πρέπει να διαθέτεις έναν Google Ads λογαριασμό και, τότε, θα μπορείς να δημιουργήσεις τις δικές σου διαφημιστικές καμπάνιες. Θα χρειαστείς επίσης Gmail και τον κωδικό του φυσικά.. Οι διαφημίσεις δημιουργούνται στην πλατφόρμα του Google Ads, που δεν φημίζεται ιδιαίτερα για τη φιλικότητα του προς το χρήστη, το αντίθετο μάλιστα θα έλεγα. Από εμπειρία και καθαρά προσωπική μου άποψη πάντα, όσοι το επιχείρησαν, πέταξαν τα λεφτά τους, έχασαν τοn χρόνο τους.

 

Σύνοψη

Κατά κύριο λόγο τα Facebook Ads προτείνονται για να δημιουργήσουν αγοραστική πρόθεση στον καταναλωτή, γνωρίζοντας την επιχείρηση σε ανθρώπους που δεν την ήξεραν τοπικά και μη, και είναι πιθανόν να ενδιαφερθούν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, μακροπρόθεσμα. Προτείνεται για #επιχειρήσεις #κομμωτηρίων, αλλά και όσων επιχειρήσεων έχουν να προβάλουν κάτι με εικόνα.

Τα Google Ads προτείνονται για να εκμεταλλευτούμε την ήδη υπάρχουσα αγοραστική πρόθεση προϊόντων και υπηρεσιών,τα οποία οι χρήστες αναζητούν στο δίκτυο της Google ή να δημιουργήσουμε μία ανάγκη εμείς. Προτείνονται για όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, ακόμα και αυτές που δεν έχουν να δείξουν εικόνα απαραίτητα, π.χ. ένα λογιστικό γραφείο, ένα ασφαλιστικό γραφείο κ.λπ.

Εννοείται πώς ένα σωστά δουλεμένο marketing plan μοιράζει το κόστος και στις δύο πλατφόρμες, όχι απαραίτητα ισομερώς, αλλά βαδίζοντας στις #τάσεις της αγοράς, στα google #analytics, facebook #insights αναλύοντας πάντα όλα τα δεδομένα των χρηστών του #internet διεξοδικά.

Μην κουράζετε το μυαλό σας με πολλές πληροφορίες που δεν είναι δυνατόν να γνωρίζετε εσείς. Αναθέστε το έργο σε έναν ειδικό, προσέξτε τι θα πληρώσετε, το ακριβό δεν είναι πάντα καλό εδώ!

 

 

Ο Ιωάννης Τσιβγούλης είναι Marketing and communication manager (Καποδιστριακό Αθηνών), Digital marketing expert (Google certification, Facebook ads, Google ads) και σύμβουλος
κομμωτηρίων.
Contact details: Φίλωνος 79-81, Πειραιάς. Mob: 690 8090643, www.manageronline.gr / Fb: Ioannis Tsivgoulis.

 

 

 

 

 

No Comments Yet

Comments are closed

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION