fbpx

SEMINARS: ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΤΖΙΡΟ ΠΟΥ ΕΧΑΣΑΝ ΣΤΟ ΑΝΔΡΙΚΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ;

Είναι κοινή διαπίστωση ότι τα τελευταία χρόνια έγινε μια μετατόπιση του ανδρικού πληθυσμού από τα κομμωτήρια στα barber shop. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί ο τζίρος των κομμωτηρίων και να δημιουργηθεί μια νέα αγορά με εκατομμύρια ευρώ τζίρο. Η αγορά των μπαρμπέρικων ή αλλιώς barbers shops.

Πριν δυο εβδομάδες οι συνεργάτες του MY EXTENSION βρέθηκαν στην Θεσσαλονίκη και παρακολούθησαν στο GRAND HOTEL PALACE ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον σεμινάριο με διπλή θεματολογία. Το σεμινάριο οργανώθηκε από την εταιρία επαγγελματικών προϊόντων SOLO PRO, με έναν χαρισματικό ομιλητή και επιστήμονα από το  χώρο του Marketing, τον Κο Παναγή Αναστάσιο με θέμα  ” Τρόποι επανάκτησης του χαμένου τζίρου στο κομμωτήριο” & Αντρικά Κουρέματα.

Ο κ.Παναγής μέσα από μια υποδειγματική παρουσίαση που περιλάμβανε εισηγήσεις, μαρτυρίες, video, διαλόγους προσέγγισε το θέμα στην ουσία του προβλήματος και ενθουσίασε το κοινό.  Έδωσε τις απαραίτητες κατευθύνσεις για να δημιουργηθούν εκ νέου οι συνθήκες στο κομμωτήριο να κρατήσει τους πελάτες του και παράλληλα να κερδίσει νέους.  Μετά το τέλος της εισήγησής του δυο σπουδαίοι επαγγελματίες από το χώρο του barbering ο Κ. Αλεξ Γεωργακόπουλος και ο Κ. Ίντος Δήμος μοιράστηκαν με το κοινό μυστικά και τεχνικές για σύγχρονα ανδρικά κουρέματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι θέσεις στην αίθουσα ήταν sold out μέσα σε 10 ημέρες από την στιγμή που ανακοινώθηκε το σεμινάριο στα social media.

Μετά το τέλος του σεμιναρίου ζητήσαμε από τον Κο Παναγή να μας παραχωρήσει μια μικρή συνέντευξη την οποία σας παρουσιάζουμε.

K.Παναγή, Συγχαρητήρια για την εισήγησή σας. Αυτά που αναφέρατε πραγματικά άγγιξαν το κοινό και προκάλεσαν ενθουσιασμό. Αλήθεια πιστεύετε ότι μπορεί ένα κομμωτήριο να επιβιώσει και να ανταγωνιστεί ένα barber shop ανακτώντας πάλι τους πελάτες που έχει χάσει στο αντρικό κοινό;

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για θερμά σας λόγια. Αναφορικά με την ερώτησή σας θα σας έλεγα ότι  στην εποχή μας, η επιβίωση των επιχειρήσεων βασίζεται στην ικανότητα τους να προσαρμόζονται στις αγορές και να κερδίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Δυστυχώς οι επιχειρήσεις, όπως και οι εθνικές οικονομίες, δεν είναι ανταγωνιστικές, δεν προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και απαξιώνονται. Όποιος όμως δεν προσαρμόζεται στις αλλαγές, πεθαίνει.

Επομένως θα σας απαντούσα ότι αν το κομμωτήριο προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της εποχής και δημιουργήσει  συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού φυσικά και μπορεί να κερδίσει πολλά χρήματα.

 

Πιστεύετε ότι το Marketing μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν και να γίνουν κερδοφόρες;

Θα μπορούσα να σας αντιστρέψω την ερώτηση και να σας πω, αν εσείς γνωρίζετε κάποιον άλλον τρόπο; Για να μη σας δυσκολέψω όμως θα σας πω κατηγορηματικά πως ΝΑΙ το marketing μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να δημιουργήσει την κατάλληλη στρατηγική για να κερδίσει ή να κρατήσει τους πελάτες της. Ο ρόλος του μάρκετινγκ είναι κρίσιμος για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης.

Το marketing μπορεί να διαμορφώσει τις συνθήκες που απαιτούνται για να δημιουργηθεί αξία στην επιχείρηση. Το κομμωτήριο να αποκτήσει το κατάλληλο brand και να διαμορφώσει μια στρατηγική που να το διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

 

Πως μπορεί κάποιος να πάει κόντρα στη μόδα των barber shop; Οι άντρες πλέον θέλουν τον δικό τους χώρο για περιποίηση που είναι πιο εξειδικευμένος γι αυτούς.

Πράγματι ο άντρας σήμερα δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στην εξωτερική του εμφάνιση από ότι πριν κάποια χρόνια. Ακολουθεί την τάση της μόδας που προβάλλεται από τα ΜΜΕ και τα social media (facebook – instagram). Δίνει έμφαση στις λεπτομέρειες, είναι απαιτητικός και επιλεκτικός. Αυτά είναι τα νέα δεδομένα και σε αυτά καλείται να απαντήσει το κομμωτήριο. Το θέμα επομένως δεν είναι να πάει κόντρα στη μόδα αλλά να ακολουθήσει την μόδα και να προσαρμοστεί στις ανάγκες του άντρα.

 

Τι εκπαίδευση  πιστεύετε ότι χρειάζεται να έχει σήμερα ένας επαγγελματίας από το χώρο του κομμωτηρίου για να είναι ανταγωνιστικός;

Ο σύγχρονος επαγγελματίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της εποχής του χρειάζεται ποικίλα και αλληλοσυνδεόμενα προσόντα, τα οποία θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε τόσο. Για μένα χρειάζεται να εστιάσει σε 3 άξονες την εκπαίδευσή του:

α) Σε γνώσεις Γενικής Παιδείας, ώστε να αντιλαμβάνεται πλήρως το νόημα των κοινωνικών εξελίξεων, να αποκρυπτογραφεί δεδομένα, μηνύματα, πληροφορίες, να συνδυάζει γνώσεις, να ερμηνεύει την πραγματικότητα και να κατευθύνεται αυτοδύναμα μέσα σε αυτή.

β) Τεχνικές γνώσεις και εξειδικευμένη κατάρτιση πάνω σε θέματα που άπτονται του επαγγέλματός του όπως νέες τεχνικές κουρεμάτων, νέες τάσεις μόδας αλλά και κατάρτιση πάνω στους τομείς του  Marketing, της Διοίκησης Προσωπικού, στις Πωλήσεις, στα Social Media κλπ.

γ) Γνώσεις προσωπικής ανάπτυξης που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της προσωπικότητάς, την ανάπτυξη των διαπροσωπικών του σχέσεων, της ομαδικότητας, της συνεργασίας του έμψυχου δυναμικού της εταιρίας και πάνω από όλα την ανάπτυξη μηχανισμών δια βίου μάθησης.

 

Τι σημαίνει “εκπαίδευση” για εσάς;

Θα δανειζόμουν για να σας απαντήσω έναν ορισμό που έδωσε ο Will Durant. “Εκπαίδευση είναι η προοδευτική ανακάλυψη της άγνοιάς μας.”

Αν αντιληφθούμε το βαθύτερο νόημα του συγκεκριμένου αποφθέγματος θα συνειδητοποιήσουμε ότι η βελτίωσή μας περνά μέσα από την αυτογνωσία και την αντίληψη ότι γνωρίζουμε πολύ λίγα μπροστά σε αυτό τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που υπάρχει στο κόσμο. Όσο τον εξερευνούμε τόσο μαθαίνουμε και τόσο ανακαλύπτουμε την άγνοιά μας και προσπαθούμε να βελτιωθούμε.

Ο επαγγελματίας κομμωτής στις ακαδημαϊκές του σπουδές δεν έμαθε ποτέ για το πως θα πρέπει να δημιουργήσει μια πρόταση αξίας για την επιχείρησή του (value proposition), όραμα, στρατηγική, brand κλπ. Όταν έρθει αντιμέτωπος με μια σειρά εργαλείων που του παρέχονται στο σεμινάριο θα αντιληφθεί ότι υπάρχει ένας διαφορετικός δρόμος ανάπτυξης με μεγάλες ευκαιρίες.

 

Σε ένα σημείο της παρουσίασής σας μιλήσατε για την ανάγκη διαμόρφωσης εταιρικής κουλτούρας μέσα στην επιχείρηση και για την προσπάθεια δημιουργίας ενός ισχυρού brand. Γιατί το θεωρείτε αναγκαίο;

H Κουλτούρα είναι το DNA της επιχείρησης. Θα έλεγα ότι είναι η κολλητική ουσία που συνδέει ανθρώπους και διαδικασίες μέσα στην επιχείρηση. Είναι αόρατη με το γυμνό οφθαλμό  και δεν μπορεί εύκολα να την εντοπίσει κάποιος και να την αντιγράψει. Είναι ο τρόπος που γίνονται τα πράγματα μέσα στην επιχείρηση.

Σήμερα υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στις επιχειρήσεις σε σχέση με συμπεριφορές από πλευράς στελεχών και επαγγελματιών. Ο πελάτης σήμερα είναι απαιτητικός και μπορεί να αντιληφθεί ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα μέσα στα κομμωτήρια. Προβλήματα τηλεφωνικής συμπεριφοράς, προβλήματα εσωτερικής επικοινωνίας, προβλήματα συναδελφικής αλληλεγγύης, προβλήματα παροχής ομοιογενών υπηρεσιών και πλήθος άλλων θεμάτων. Αν αυτά δεν λυθούν δε θα μπορέσει ποτέ το κομμωτήριο να επαναφέρει τους πελάτες του πίσω.

Όσο αφορά την διαδικασία χτισίματος του Brand της επιχείρησης πρέπει να σας πω ότι είναι ο Α & το Ω για να έχει μέλλον η επιχείρηση. Το BRAND είναι αυτό που το κοινό βλέπει, ακούει, σκέφτεται, νιώθει όταν βλέπει το σήμα σας και την επιχείρησή σας. Τα brands φτιάχνονται στην καρδιά. Δεν θα πρέπει να ξεχάσετε ποτέ, ότι οι αποφάσεις που παίρνονται από τους πελάτες για αγορά υπηρεσίας ή προϊόντος στηρίζονται στο 95%  στο συναίσθημα και μόνο στο 5% στη λογική.

Τι έχει να κερδίσει ένας κομμωτής από την παρακολούθηση αυτού του σεμιναρίου; Αξίζει να επενδύσει σε χρόνο και χρήμα;

Αν ο κομμωτής βλέπει την επένδυση στην γνώση ως κόστος δεν θα κερδίσει τίποτα απολύτως. Στην ουσία δεν χρειάζεται να έρθει να το παρακολουθήσει, δεν τον υποχρεώνει κανένας. Αν νομίζει όμως ότι μπορεί να κερδίσει έστω και έναν πελάτη σε σχέση με αυτά που αναφέραμε τότε η επένδυση που έκανε σήμερα τον συμφέρει γιατί η ωφέλεια είναι μεγαλύτερη από το κόστος επένδυσης.

Σίγουρα υπάρχουν ενέργειες που αν τις κάνει σωστά το κομμωτήριο μπορεί να φέρει 50 -100 ή και 200 πελάτες μέσα στην επιχείρηση.  Αν δεν καταφέρει να φέρει πελάτες το όφελος είναι πάλι μεγάλο γιατί θα κατανοήσει το λόγο που φεύγουν από την επιχείρησή του και πάνε αλλού. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να αλλάξει την κατάσταση.

Αν σας μεταφράσω σε νούμερα τι σημαίνει απώλεια 50 πελατών από το κομμωτήριο θα αντιληφθείτε ότι ο τζίρος που χάνεται μέσα στο χρόνο μπορεί να είναι 6000-12000 ευρώ ετησίως. Πιστεύετε ότι το νούμερο είναι μικρό και ότι δεν αξίζει να διαθέσει το χρόνο του να παρακολουθήσει ένα τέτοιο σεμινάριο;

 

Κ. Παναγή, τι θα λέγατε να οργανώσουμε και το συγκεκριμένο σεμινάριο στην Αθήνα; Πιστεύω ότι το ενδιαφέρον θα είναι πολύ μεγάλο.

Με τιμάει η πρόσκληση σας. Φυσικά μπορεί να πραγματοποιηθεί και στην Αθήνα. Είχα πάρα πολλά μηνύματα στο facebook και εγώ ο ίδιος. Πιστεύω  ότι μέσα στο Φεβρουάριο θα ήταν μια πολύ καλή εποχή για αυτό το σεμινάριο.

No Comments Yet

Comments are closed

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION