SOCIAL MEDIA: “Εγώ δε βάζω hashtags”!

Η Αγάπη Μαναριώτη
είναι σύμβουλος
marketing,
ερευνήτρια και
συγγραφέας, με 2
βιβλία για το digital
marketing.
Μπορείτε να
ακολουθήσετε στο
Facebook τη σελίδα
της The Brand Love.

«…δε τα μπορώ και με εκνευρίζει να τα βλέπω. Και να σου πω και κάτι;  Ούτε η Kylie Jenner βάζει! Αν δε ξέρει αυτή το Instagram ποιος το ξέρει;»

 

Κληρονομικό χάρισμα δεν έχουμε, αλλά μπορούμε να μαντέψουμε ότι αυτές τις φράσεις τις έχεις ξανακούσει. Ή, μάλλον, τις έχεις πει. Όπως οι περισσότεροι χρήστες του Instagram, όταν διαχειρίζονται το προσωπικό τους προφίλ, άρα όταν δεν αποσκοπούν σε επαγγελματικά οφέλη. Επομένως, αν για σένα το Instagram είναι ένα μέρος όπου ανεβάζεις τις selfies σου, το φαγητό σου κλπ, το υπόλοιπο άρθρο ίσως να μη σου είναι χρήσιμο. Οι πιθανότητες είναι, πάντως, ότι για να διαβάζεις το My Extension είσαι επαγγελματίας που έχεις να κερδίσεις από την προβολή της δουλειάς σου, άρα συνεχίζουμε παρακάτω.

Τα hashtags είναι ο τρόπος να ψάχνουμε και να βρίσκουμε -καθώς και να μας βρίσκουν- μέσα στο χάος του Instagram. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, που το μέσο μας επιτρέπει να «ακολουθούμε» hashtags με τον ίδιο τρόπο που ακολουθούμε άτομα, η έξυπνη χρήση τους μας δίνει μια καταπληκτική ευκαιρία: να εμφανιστούν οι αναρτήσεις μας σε άτομα που δε μας γνωρίζουν, αλλά ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες μας. Διότι, αν κάποια ακολουθεί το hashtag #νυφικα_χτενισματα είναι αρκετά πιθανό να σκοπεύει να παντρευτεί και να ψάχνει ιδέες. Επομένως, αν εσύ βάλεις αυτό το hashtag στη φωτογραφία που όντως δείχνεις ένα νυφικό χτένισμα που έκανες, θα δει τη δουλειά σου. Αν της αρέσει, μάλιστα, θα ακολουθήσει κιόλας, για να δει περισσότερα και πού ξέρεις, μπορεί να είναι εκείνη στην επόμενη φωτογραφία που θα ανεβάσεις με αυτό το hashtag! Οπότε, όταν λες «εγώ δε βάζω hashtags» στην πραγματικότητα λες «εγώ δε θέλω δωρεάν προβολή που μπορεί να μου φέρει νέους πελάτες».

Πριν προχωρήσουμε στα πρακτικά- όπως, πώς να βρεις τα 11 hashtags που μας λέει το Instagram ότι πρέπει να βάζουμε σε κάθε ανάρτηση- ας κάνουμε μερικές διευκρινίσεις:

  • Μιλάμε για το Instagram και όχι για το Facebook γιατί, με έναν τρόπο παράδοξο, στο Facebook τα hashtags όχι μόνο δε βοηθάνε, αλλά μάλλον έχουν και αντίθετο αποτέλεσμα. Πράγματι, έχουμε αρκετά στοιχεία ήδη για να πούμε ότι όσα περισσότερα hashtags χρησιμοποιείς στο Facebook, τόσο λιγότεροι θα δουν την ανάρτησή σου. Δηλαδή, το ακριβώς αντίθετο απ’ ότι ισχύει για το Instagram.
  • Αν για την προβολή σου χρησιμοποιείς προσωπικό, ιδιωτικό προφίλ, τότε τα hashtags δε σου είναι χρήσιμα, αφού για να δει κάποιος το περιεχόμενό σου θα πρέπει να έχεις αποδεχτεί το αίτημά του να σε ακολουθήσει. Για να πούμε την αλήθεια, σε λογαριασμούς με επαγγελματικούς στόχους δεν είναι πολύ λογικό να έχουμε ελεγχόμενη πρόσβαση. Σκέψου μήπως διαχωρίσεις τα… προσωπικά από τα επαγγελματικά σου και φτιάξεις έναν δεύτερο λογαριασμό, επαγγελματικό, ανοιχτό σε όλους, ο οποίος μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία που μας δίνουν τα social media.

Επιστρέφουμε τώρα στο μεγάλο θέμα «πού να βρω 11 hashtags για κάθε ανάρτηση». Αυτό το νούμερο έχει προκύψει ως βέλτιστη πρακτική από το ίδιο το Instagram, όμως, αν παρατηρήσεις θα δεις ότι αρκετοί χρησιμοποιούν ακόμη περισσότερα. Το οποίο είναι καλό αν τα hashtags που επιλέγουν είναι σωστά, αλλά εντελώς άσκοπο αν απλά προσθέτουν #λέξεις. Με άλλα λόγια, απέφυγε τα πολύ γενικά hashtags τύπου #love #beauty #fun #selfie #hashtag κλπ. Από εκεί και πέρα έχουμε 3 κατηγορίες hashtags για κάθε φωτογραφία μας:

  • Αυτά που περιγράφουν το περιεχόμενο της φωτογραφίας. Δηλαδή, αυτά που εξηγούν στο Instagram τι αφορά η ανάρτησή μας, ώστε να μπορέσει να την κατηγοριοποιήσει ως #νυφικα_χτενισματα. Και ναι, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να δώσουμε στον αλγόριθμο αυτή την πληροφορία.
  • Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα hashtags που περιγράφουν την εταιρεία/ το brand μας. Οπότε εδώ βάζουμε το όνομα της επιχείρησης, ίσως μια φράση που χρησιμοποιούμε ως motto, και τα πιο γενικά πχ #kommotirio #κομμωτηριο #κομμωτήριο. Ναι, και στα ελληνικά, με και χωρίς τόνο.
  • Η τρίτη και τελευταία κατηγορία αφορά το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Τι θέλουμε να τους ενδιαφέρει ώστε να εμφανιστεί το post μας στη ροή τους; Για παράδειγμα #hairtrends #nailart αλλά και #νύφη #γάμος κλπ.

Ας το κάνουμε πιο συγκεκριμένο, για να φανεί πόσο απλό είναι.

Πρόσφατα κυκλοφορήσαμε το νέο premium free press για το γάμο, οπότε και ανεβάσαμε το εξώφυλλο στο @myweddingmag.gr στο Instagram.Με την παραπάνω λογική, τα hashtags μας ενδεικτικά, μπορούν να είναι:

Κατηγορία 1– αυτά που περιγράφουν τη φωτογραφία: #katerinageronikolou #weddingmag #φωτογραφηση_γαμου

Κατηγορία 2– αυτά που περιγράφουν εμάς : #myweddingmaggr #περιοδικογαμου #περιοδικόγάμου #freepress #premiumfreepress

Κατηγορία 3– αυτά που ενδιαφέρουν το κοινό μας: #γάμος #γαμος #νύφη #νυφη

Αν μάλιστα, σκεφτούμε στην πορεία κι άλλα, ή μας προτείνει σχετικά hashtags το Instagram καθώς πληκτρολογούμε, θα χρησιμοποιήσουμε και αυτά.  Με αυτόν τον τρόπο, «γεμίζοντας» τις τρεις κατηγορίες, μπορούμε αρκετά εύκολα και τα 11 hashtags που χρειαζόμαστε να βρούμε,  να αξιοποιήσουμε το Instagram και να έρθουμε σε επαφή με χρήστες που ψάχνουν αυτό που έχουμε να προσφέρουμε.

Όταν αυτή η διαδικασία γίνεται συστηματικά, σε όλες τις αναρτήσεις, θα δεις να ανεβαίνουν οι followers σου και κυρίως, να προστίθενται άτομα που μπορούν όντως να μετατραπούν σε πελάτες. Και, πού ξέρεις, μπορεί κάπως έτσι να πλησιάσεις την Kylie Jenner, που είναι πια τόσο διάσημη, που ούτε hashtags, ούτε καν λεζάντα δε βάζει στη φωτογραφία της. Καλή επιτυχία!

NDM Publications

Καλλινίκου 2, πλ. Κολιάτσου

τ.κ. 11254

21 5550 9843

info@myextension.gr

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΤΟΥ MY EXTENSION