Η νεοσύστατη Wella Company παρουσίασε για πρώτη φορά τον Απρίλιο το εντυπωσιακό WeCreate event – την πρώτη παγκόσμια ψηφιακή εκδήλωση που γιορτάζει την τέχνη και τη δεξιοτεχνία της κομμωτικής σκηνής, μέσω της παγκόσμιας εκπαίδευσης.
Όχι μόνο το παρακολουθήσαμε, αλλά εξασφαλίσαμε και δύο πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις με ισάριθμους εκλεκτούς καλεσμένους του event: Τους παγκοσμίου κλάσης κομμωτές Daren Ambrose και David Cameron!
Επιμέλεια και συνεντεύξεις: Τίνα Παππά
Οι κορυφαίοι καλλιτέχνες – συνεργάτες της Wella Company, ενωμένοι απ’ όλον τον κόσμο, μοιράστηκαν μοναδικές τεχνικές, εμπνευσμένα looks και πολύτιμες επιχειρηματικές συμβουλές με ρεκόρ 70 χιλιάδων εγγεγραμμένων θεατών!
Το WeCreate event, απευθυνόμενo σε όσους δραστηριοποιούνται ή συνδέονται με τον κλάδο της επαγγελματικής περιποίησης μαλλιών και άκρων, παρουσίασε μια συναρπαστική σύνθεση 26 κορυφαίων διεθνών ταλέντων και μοιράστηκε περιεχόμενο ταυτόχρονα σε δύο διαδικτυακά κανάλια.
Στα WE Inspire και WE Transform channels προβλήθηκαν exclusive σεμινάρια γεμάτα έμπνευση, εκπαίδευση και επιχειρηματικό περιεχόμενο, συνολικής διάρκειας 4 ωρών. Περισσότεροι από 20.000 παρακολούθησαν ζωντανά τα show world class color και blonde ambition, την ανακοίνωση των νικητών του International TrendVision και την πρώτη διαδικτυακή Διεθνή Παρέλαση Εθνών. Το WeCreate ήταν η παγκόσμια γιορτή κομμωτικής του 2021 που δεν πρέπει να χάσει κανείς! Το περιεχόμενο θα είναι διαθέσιμο οn demand ως τις 25 Μαΐου.
Για περισσότερες λεπτομέρειες: www.wellawecreate.com
THE INTERVIEWS
DARREN AMBROSE
Ο πολυβραβευμένος Darren Ambrose είναι ένας από τους κορυφαίους Βρετανούς hair artists, ένας καλλιτέχνης με την απόλυτη έννοια του όρου, που σφραγίζει ό,τι κάνει με το πάθος του για τη δουλειά και το καλλιτεχνικό του όραμα. Εκτός του D&J Ambrose salon, στο Pinner του Λονδίνου όπου δημιουργεί καθημερινά μαζί με τη γυναίκα του Jane, ο Darren έχει υπογράψει ως hair stylist μερικά από τα πιο εμπνευσμένα και συναρπαστικά editorial μόδας, επιμελείται τα μαλλιά στο runway του London Fashion Week, ενώ έχει συνεργαστεί με τεράστια ονόματα της διεθνούς υψηλής ραπτικής. Ως Global Ambassador της Wella Professionals, συμμετέχει σε διεθνή shows και εκπαιδευτικά σεμινάρια, παρουσιάζοντας την τέχνη του και εκπαιδεύοντας επαγγελματίες από ολόκληρο τον κόσμο.
Εμείς μιλήσαμε μαζί του με αφορμή τη συμμετοχή του στο WeCreate event της Wella, ρίχνοντας μια ματιά στο συναρπαστικό του σύμπαν.
Darren, ποιό θεωρείς ότι θα είναι το απόλυτο trend τους επόμενους μήνες;
Έχουμε ήδη εντοπίσει ένα ισχυρό trend με το Blonde Ambition, όπως αυτό παρουσιάστηκε στο WeCreate. ‘Ετσι κι αλλιώς, οι περισσότερες πελάτισες κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ζωής τους έχουν θελήσει ή θα θελήσουν να γίνουν ξανθιές! Παράλληλα, βλέπουμε πολ[1]λές celebrities, αλλά και διάφορα «κινήματα» μέσω των social media να προτιμούν και να υπερασπίζονται το ξανθό, ενώ κατά τη διάρ[1]κεια της πανδημίας αρκετές γυναίκες βίωσαν την εμπειρία των γκρίζων/λευκών μαλλιών να εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά στα μάτια τους. Οπότε το να είσαι ξανθιά είναι ένας τέλειος τρόπος να καμουφλάρεις το γκρίζο ή να παίξεις με αυτό. Το ξανθό έχει επίσης και τη fun πλευρά του όταν ξεφεύγει από τις pure blonde αποχρώ[1]σεις και πηγαίνει σε πιο grungy festival τόνους, παίζοντας με τα παστέλ, όπως για παράδειγμα το τέλειο αποτέλεσμα που πετυχαίνεις με τις μάσκες αναζωογόνησης του χρώματος. ‹Εντονα ξανθά, λοιπόν, παιχνιδιάρικα, street looks που όμως εξακολουθούν να δείχνουν ανώτερα ποιοτικά και εντυπωσιακά. ‹Οπως λένε, οι ξανθιές έχουν περισσότερη πλάκα και το fun του να μπορούν να πειραματιστούν με διαφορετικούς τόνους. Αυτή τη δυνατότητα της διαρκούς αλλαγής.
Πώς σου φάνηκαν τα hairstyles που είδαμε στα φετινά Oscar;
Τα Oscar είναι πάντα ενδιαφέροντα για μας, με την έννοια ότι μας αποκαλύπτουν τις εκάστοτε τάσεις στο κόκκινο χαλί. Νομίζω ότι φέτος είδαμε μια ανάγκη για απλούστερα χτενίσματα, που επέτρεπαν μια πιο φυσική κίνηση, χωρίς πολλή προσπάθεια. Λάτρεψα μερικά από τα vibes που είδα, ας πούμε μαλλιά προσιτά για άγγιγμα, με έναν πολύ cool τρόπο. Οι σχεδιαστές μόδας πάντα πετυχαίνουν να παρουσιάσουν στο red carpet μερικές εμφανίσεις επιπέδου haute couture, αλλά αυτός ο συνδυασμός, φέτος, των εντυπωσιακών φορεμάτων με πιο φυσικά, ελεύθερα και ανεπιτήδευτα χτενίσματα, όπου κυριαρχούσαν το χρώμα και τα διάφορα textures, θεωρώ ότι λειτούργησε πολύ καλά.
Μιλώντας για την εμπειρία του COVID 19, ποιές θεωρείς ότι είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές που θα αφήσει πίσω του στο χώρο του Hair Styling; Και πως επηρέασε εσένα προσωπικά αυτή η περίοδος;
Καταρχάς, έφερε την ψηφιακή, on line εκπαίδευση οριστικά στο προσκήνιο. ‘Έναν τρόπο να συνδεόμαστε και να παραμένουμε σε επαφή σε όλα τα επίπεδα, διατηρώντας τη δυνατότητα να εκπαιδεύουμε επαγγελματίες, να παράγουμε ταινίες και show κλπ. Πιστεύω ότι θα εξακολουθήσουμε να χρειαζόμαστε ή να επιθυμούμε και την face to face εμπειρία, με τους δύο αυτούς τρόπους να αλληλοσυμπληρώνονται. Ως χώρος δεχτήκαμε ένα τεράστιο πλήγμα, όλη αυτή η χρονιά ήταν ένα πολύ αγχωτικό ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου αρκετοί έχασαν όχι μόνο τις επιχειρήσεις ή τις δουλειές τους αλλά και αγαπημένους τους ανθρώπους, κάτι πραγματικά τρομακτικό. Οι σκέψεις μας είναι με όλους αυτούς που υπέστησαν αυτές τις στενόχωρες απώλειες. Μια σκέψη που προκύπτει απ’ όλα τα παραπάνω είναι η σημασία του να μπορούμε στο μέλλον να διατηρούμε τη δουλειά ή την επιχείρησή μας ασφαλή σε περίπτωση μιας παγκόσμιας αναταραχής, να κάνουμε καλύτερη διαχείριση και ανάλυση εξόδων, να εκτιμάμε καλύτερα το που πρέπει να επενδύουμε ή όχι. Στα θετικά, αυτός ο χρόνος κοντά στην οικογένειά μου ήταν ανεκτίμητος και μου προσέφερε μεγάλη ικανοποίηση! Επίσης, η συνειδητοποίηση ότι ο δικός μας ρόλος, ως δημιουργικοί καλλιτέχνες, ο σκοπός μας στη ζωή, είναι να κάνουμε τους άλλους να χαμογελούν, να τους ενθαρρύνουμε να νιώθουν καλά με τους εαυτούς τους, και αυτό είναι σημαντικό…
Θα ήθελα τον ορισμό σου για το τι είναι ομορφιά και προσωπικό στυλ, τη σύγχρονη εποχή. Πώς επηρεάζει τις διάφορες τάσεις και τα πρότυπα ομορφιάς η διαρκώς εξελισσόμενη κοινωνία μας;
Βιώνουμε μια μετατόπιση σε ό,τι αφορά τον ορισμό και τα πρότυπα της ομορφιάς. Νομίζω ότι πλέον ενθαρρύνεται η αυθεντικότητα και η μοναδικότητα της προσωπικότητας του κάθε ατόμου, με τις ατέλειες να αναγνωρίζονται ως ωραίες και αποδεκτές. Κοινώς, μην προσπαθείς να είσαι κάποιος άλλος, δέξου και ανάδειξε τον εαυτό σου. Σε αυτό το πλαίσιο, πιστεύω πως όλο και περισσότεροι αναζητούν την προσωπική τους εικόνα, που τείνει να είναι πιο εκλεκτική και πιο βιώσιμη. Για παράδειγμα, βλέπουμε το τεράστιο κίνημα που θέλει να αγαπάμε τα γκρίζα μας μαλλιά, ή να τα ανακατεύουμε με ξανθές και σκούρες αποχρώσεις, αντί να τα καλύπτουμε. Το γκρίζο DNA σε ορισμένες γυναίκες δείχνει εντυπωσιακό, αλλά ακόμη κι αν δεν είναι αυτή η περίπτωση, απευθύνσου σε έναν επαγγελματία και βοήθησέ το με κάποια τεχνική χρώματος να δείξει υπέροχο! Μερικές φορές, βεβαίως, οι γκρι τόνοι ενδέχεται να κάνουν την επιδερμίδα να δείχνει κουρασμένη ή άχρωμη, οπότε εκεί θέλει προσοχή και η επέμβαση με κάποιο χρώμα είναι απαραίτητη. Τα γκρίζα μαλλιά πάντως δεν αποτελούν πλέον ταμπού. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών για προϊόντα vegan και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Η ζωή αλλάζει, άρα και τα διάφορα πρότυπα!
Συνεργάζεσαι στενά με κορυφαίους σχεδιαστές μόδας και η δική σου τέχνη βρίσκεται σε διαρκή δημιουργικό διάλογο με τον κόσμο της υψηλής ραπτικής. Ποιο είναι το στοιχείο της μόδας που σε εμπνέει περισσότερο;
Δουλεύοντας με σχεδιαστές μόδας και διάφορα υφάσματα, υλικά και υφάνσεις είναι κάτι συναρπαστικό για μένα. Όλα τα παραπάνω με εμπνέουν, και μάλιστα με έναν πιο ευσυνείδητο τρόπο. Η συνεργασία μου, για παράδειγμα, με το London Fashion Week, ως head hair designer, μου έδωσε το μέσο να αφηγηθώ ιστορίες, χτίζοντας το concept ενός show ή ενός σεμιναρίου, επίσης μεγάλη έμπνευση μου δίνουν οι αναφορές σε αρχειακό υλικό από την ιστορία της μόδας. Ως εταιρεία που δημιουργούμε show concepts και stories (σ.σ. αναφέρεται στην D&J Ambrose), είχαμε την τύχη να έχουμε ντύσει μοντέλα των Alexander McQueen, Vivienne Westwod, Yves Saint Laurent, Marni, Dolce & Gabbana, JW Anderson, Miu Miu, Prada και άλλων. H συνεργασία με όλους τους ήταν μια φανταστική εμπειρία!
DAVID CAMERON
Το όνομά του είναι ταυτισμένο με την τελειότητα στο styling των μακρυών μαλλιών. Είναι οραματιστής, πρωτοπόρος και εξαιρετικός educator, επί 30 χρόνια, έχοντας εκπαιδεύσει στρατιές κομμωτών και hairstylists ανά τον πλανήτη. Είναι Νεοζηλανδός αλλά εδώ και 34 χρόνια ζει στο Λονδίνο. Αγαπάει αυτό που κάνει με πάθος, και η μεταδοτικότητα αλλά και η εξωστρεφής του φύση τον έχουν αναδείξει σε έναν από τους πιο αγαπητούς hair artists διεθνώς. Και μπορεί η πανδημία να έβαλε προσωρινό φρένο στα ταξίδια, αλλά δεν περιόρισε καθόλου τη δημιουργικότητά του. Ανάμεσα σε άλλα, δημιούργησε μια συλλογή από mindfulness videos, με συνεντεύξεις που πήρε από διάφορες προσωπικότητες του χώρου, για να στηρίξει ψυχολογικά τους συναδέλφους του.
Είναι μεγάλη η χαρά μας, λοιπόν, να τον φιλοξενούμε στις σελίδες του MY EXTENSION, για μια συνέντευξη με αφορμή το ρόλο του ως host, στο πρόσφατο μεγάλο, διεθνές, online, live event της Wella Company, “WeCreate”. Ladies & gents, ο Patrick Cameron! “Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που η Wella δημιούργησε ένα event σαν το We Create”, μας λέει, ξεκινώντας η συνέντευξη. “’Ηταν μια πολύ γενναία απόφαση εκ μέρους της εταιρείας, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν. H Wella έγραψε ιστορία, προσκαλώντας περισσότερες από 100 χώρες να το παρακολουθήσουν live και 20 hair artists απ’ όλον τον κόσμο να εργαστούν για αυτό, δίνοντάς μας ένα ολοκληρωμένο τελικό αποτέλεσμα. Μια τέτοια προσπάθεια περιέχει αρκετές προκλήσεις. Καταρχάς, το να κατανοήσει το κοινό ακριβώς περί τίνος πρόκειται, και θεωρώ ότι το τελικό edit που έγινε στις παρουσιάσεις ήταν εξαιρετικό, δίνοντας την αίσθηση μιας πολυτελούς live εκπομπής υψηλής ποιότητας, σχεδιασμένης ειδικά για μας τους κομμωτές και τη δημιουργικότητά μας, κάτι σίγουρα ασυνήθιστο. Για όλους τους παραπάνω λόγους θα ήθελα να συγχαρώ τη Wella!”.
Patrick, ποιό θεωρείς ότι ήταν το βασικό μήνυμα του WeCreate προς το industry;
Η σημαντικότερη ιδέα που μεταδόθηκε μέσω του event φέτος ήταν η έννοια της ενοποίησης, το ότι δηλαδή οι κομμωτές είμαστε μέρος μιας κοινότητας. Η πανδημία προκάλεσε τόση μοναξιά και όλη αυτήν την έλλειψη επαφής, και το event πέρασε το μήνυμα ότι πάνω απ’ όλα είμαστε ανθρώπινα όντα που χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο.
Και ποιές είναι, κατά τη γνώμη σου, οι βασικές τάσεις που ανέδειξε, ιδιαίτερα σε συνάρτηση και με την περίεργη εποχή που διανύουμε;
Ένα από τα trends που παρουσιάστηκαν στο We Create που πραγματικά αγαπώ είναι το Blonde Ambition, ακριβώς γιατί το ξανθό κάνει οποιονδήποτε να δείχνει πιο φωτεινός από αυτό που είναι στην πραγματικότητα, κάτι που έχει τη δική του σημασία τη δεδομένη χρονική στιγμή. Και λέγοντας Blonde, εννοούμε είτε το κλασικό ξανθό που έχουμε όλοι κατά νου, είτε μια απόχρωση 2 τόνους ανοιχτότερη, οπότε το Blonde Ambition αφορά την επιθυμία να παίξει κανείς με τα μαλλιά του και να δείχνει λαμπερότερος.
‘Ενα άλλο trend που προέκυψε από την περίοδο της πανδημίας και είναι ξεκάθαρο τώρα που οι πελάτες επιστρέφουν στο κομμωτήριο, είναι hairstyles πιο παιχνιδιάρικα αλλά, ταυτόχρονα, ευκολότερα στη συντήρησή τους, στην περίπτωση που καταλήξουμε σε ένα ακόμη lockdown. Για παράδειγμα, κουρέματα πιο πρακτικά και όχι overstyled, και, σε ό,τι αφορά στο χρώμα, απαλότερα fusion και πολλά color melts, που όμως εφαρμόζονται μόνο πάνω στην τρίχα, μακρυά από το δέρμα της κεφαλής.
Τέλος, στα μακριά μαλλιά θα επικρατήσουν τώρα οι διακριτές χωρίστρες και οι πιο natural υφές, που παραπέμπουν πίσω στα seventies, για παράδειγμα δίνοντας όγκο στα μαλλιά, στεγνώνοντάς τα με τον αέρα και γενικά κρατώντας τα όσο πιο φυσικά γίνεται. Κάτι που μπορούν να απολαύσουν κι οι Ελληνίδες πελάτισες, προτιμώντας ένα πιο natural look από το κλασικό ίσιωμα.
Όλα τα παραπάνω εκφράζουν την επιρροή που είχε η πανδημία στις προσδοκίες του πελάτη για το τι ρεαλιστικότερο μπορεί να κάνει με τα μαλλιά του αυτή την τόσο ιδιαίτερη περίοδο…
Αυτό που μόλις περιέγραψες το είδαμε να αποτυπώνεται, άλλωστε, και στα φετινά Oscar.
Ακριβώς! Στην πραγματικότητα, φέτος τα Oscar δεν μας χάρισαν καινούργιο. Τα περισσότερα hairstyles ήταν casual, κάποια τόσο πολύ που έδιναν την εντύπωση ότι τα μαλλιά δεν είχαν καν χτενιστεί. Οι περισσότερες celebrities ήταν σαν να είπαν “οκ, θα το βάλω το φόρεμα αλλά τα μαλλιά μου θα δείχνουν πώς νιώθω αυτή τη στιγμή”. Τα διάφορα στυλ που είδαμε αντιστοιχούσαν, λοιπόν, περισσότερο στη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρισκόταν η κάθε γυναίκα παρά στο φόρεμα που φορούσε. Ήταν η πρώτη φορά που είδαμε στα Oscar τις ηθοποιούς να μοιάζουν περισσότερο με κρεμάστρες των ρούχων που φορούσαν, με την έννοια του ότι υπήρχε άλλη ενέργεια στο κεφάλι και άλλη στο σώμα. Όλο αυτό θεωρώ ότι αντανακλούσε με έναν υπέροχο τρόπο τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι άνθρωποι αυτήν την περίοδο, που είναι να νιώθουν πιο χαλαροί, πιο φυσικοί, πιο άνετοι.
Εσένα πως σε επηρέασε η πανδημία; Επαγγελματικά αλλά και γενικότερα.
Επαγγελματικά, μπορώ να πω ότι ήταν μια καταστροφή. ‘Οντας international educator, τον Μάρτιο του 2020 όλες μου οι δουλειές ακυρώθηκαν. Ολόκληρο τον τελευταίο χρόνο, πρακτικά δεν μπόρεσα να εργαστώ. Το θετικό που προκάλεσε όλο αυτό, και ως θετικός άνθρωπος κι εγώ, οφείλω να το επισημάνω, είναι ότι μου χάρισε μια φανταστική ψηφιακή πλατφόρμα, που μου έδωσε τη δυνατότητα να επικοινωνήσω με πολλούς κομμωτές σε όλο τον κόσμο, μέσω του special show μου “Education In Isolation” (σ.σ. live free broadcast στις σελίδες του Patrick Cameron στο Facebook και το Instagram, που μεταδίδονται από ένα στούντιο που έστησε μέσα στο σπίτι του, στο Λονδίνο), το οποίο παρακολουθούν και πολλοί ‘Ελληνες κομμωτές.
Ουσιαστικά, μου χάρισε μια ψηφιακή φωνή και αυτό το απολαμβάνω, όπως απολαμβάνω το να εκπαιδεύω επαγγελματίες μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του tablet, από την άνεση του δικού μου στούντιο εδώ στο Λονδίνο. ‘Ολη αυτή η εμπειρία οφείλω να ομολογήσω ότι ήταν ιδιαίτερα απελευθερωτική, σε αυτή τη φάση της καριέρας μου και της ζωής μου. Ταξιδεύω σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία 30 χρόνια και αυτή ήταν η πρώτη χρονιά που δεν ταξίδεψα πουθενά. Μετά το σοκ της πρώτης προσαρμογής, λοιπόν, είπα “ok, πολύ μου αρέσει όλο αυτό!”.
Και πώς βλέπεις να διαμορφώνεται το μέλλον, μετά από αυτή τη μετάβαση;
Το βασικό ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι το πώς θα μετατρέψουμε αυτή τη μετάβαση στο ψηφιακό σε έσοδο. Ως educator παροτρύνω τους κομμωτές ανά τον κόσμο να γίνουν πιο επιλεκτικοί στο ποιόν και τι επιλέγουν να παρακολουθήσουν, για όποιο μέσο και αν πρόκειται, είτε μιλάμε για το tik tok και το instagram είτε για το pinterest και το facebook. Τους προτείνω να χρησιμοποιούν όλα τα παραπάνω social media ως αναφορές και για fun, αλλά οπωσδήποτε να ξεχωρίσουν και να ακολουθήσουν 3-4 educators που πραγματικά απολαμβάνουν και εμπιστεύονται, και να τους επιτρέψουν να τους καθοδηγήσουν. Με τα κουρέματα, τη βαφή, τα μακρυά μαλλιά ή το styling. Γιατί από τη στιγμή που έχεις τις βάσεις και γνωρίζεις τα απαραίτητα, μετά όλα είναι εφικτά.
Αλήθεια, μια και το αναφέρεις, θα ήθελα το σχόλιό σου για την επιρροή, θετική και αρνητική, των social media στο industry.
Προσωπικά, αγαπώ το tik tok, το instagram και όλα αυτά τα μέσα. Αλλά πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν πως ό,τι βλέπουμε εκεί είναι εικόνες ψηφιακά βελτιωμένες. Μερικές φορές είναι 100% κατασκευασμένες και καθόλου βασισμένες στην πραγματικότητα. Οπότε, ναι, αποτελούν εξαιρετική πηγή έμπνευσης, αλλά το σημαντικότερο παραμένει να ξέρεις πώς να πετύχεις αυτά τα look στην πράξη. Οπότε αυτό που συμβουλεύω τους κομμωτές είναι να μην ξεγελιούνται ότι αυτό που βλέπουν είναι το απόλυτο. Το απόλυτο ζητούμενο είναι κάθε φορά η προσωπική σου επιτυχία ως εμπορικός κομμωτής… Γιατί πολλές από αυτές τις εικόνες στο tik tok και γενικά στα social δεν προέρχονται από πετυχημένους κομμωτές, αλλά από ιδιαίτερα δημιουργικά άτομα που ξέρουν πως να χειρίζονται την εικόνα. Οπότε το ιδανικό είναι να χρησιμοποιείς αυτές τις πλατφόρμες απλώς ως ένα moodboard.
Ως διακεκριμένος εκπαιδευτής, θα ήθελα να μου πεις ποιές 5 αρετές/ιδιότητες συμβουλεύεις τους νεότερους κομμωτές να έχουν.
Θα συνόψιζα στους εξής όρους:
• Επιμονή – να επιμένεις να διανύσεις τη διαδρομή, να μην εγκαταλείπεις.
• Γνώση – μάθε ό,τι υπάρχει γύρω σου, μάθε τα πάντα! Μην σταματάς, λόγω της τρέλας που μας έφερε το 2020.
• Περηφάνια – να νιώθεις περήφανος που είσαι κομμωτής, που συνεχίζεις να εκπαιδεύεσαι και που αποτελείς μέρος μιας βιομηχανίας που έλειψε πολύ στον κόσμο κατά τη διάρκεια των lockdown.
• Επαγγελματισμός – να είσαι και να παραμένεις επαγγελματίας, στον τρόπο που επικοινωνείς με τον κόσμο.
• Καλλιτέχνης – το σημαντικότερο, που ποτέ δεν μπορεί να αντικατασταθεί από έναν υπολογιστή ή την τεχνολογία. Η καλλιτεχνική δημιουργικότητα είναι το υπερόπλο σου όντας κομμωτής, και πρέπει να την απολαμβάνεις.
Και ένα τελευταίο σχόλιο για το πώς βλέπεις να έχει επηρεάσει τον κόσμο όλη αυτή η πρωτόγνωρη εμπειρία.
Ποτέ πριν δεν είχαν μείνει οι άνθρωποι για τόσο πολύ καιρό χωρίς την επίβλεψη των επαγγελματιών, στην προσπάθειά τους να περιποιηθούν τους εαυτούς τους, όσο στην πανδημία. Αυτή η συνθήκη, λοιπόν, τους χάρισε το χρόνο και την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα πιο προσωπικό στυλ, γιατί όλοι εστιάσαν περισσότερο σε αυτό που είναι εσωτερικά. ‘Ετσι, όλες οι πελάτισες έρχονται τώρα στο κομμωτήριο πιο αποφασισμένες από ποτέ, για το πώς θέλουν να είναι και για τις αλλαγές που θέλουν να κάνουν στα μαλλιά τους.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει μια ξεκάθαρη στροφή στα μποέμ seventies, όπως είπα και νωρίτερα. Απλότητα, ελευθερία στη φόρμα, όγκος, έντονη θηλυκότητα και χρώμα. Δεν θυμάμαι επίσης άλλη εποχή που να είχαμε τόσο συναρπαστικά χρώματα στη διάθεσή μας. Και καμία επιθυμία σε σχέση με το χρώμα ή τα χρώματα στα μαλλιά δεν είναι “λάθος” στυλιστικά. Αυτό και μόνο κάνει την εποχή αυτή πολύ ενδιαφέρουσα!